مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی آموزش در کلاسهای چندپایه، بررسی فرصت ها و تهدیدها (مطالعه موردی شهرستان ماکو)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 در آموزش و پرورش شرایط متنوعی وجود دارد که متفاوت از یکدیگر بوده و برنامه ریزان به ویژه معلمان به مقتضای شرایط می بایست کار یاددهی و یادگیری را پیش ببرند. یکی از این شرایط که در آن معلمان می بایست به فعالیت ادامه دهد, وجود مدارس کوچک با کلاس های چند پایه است. عوامل جغرافیایی و پراکندگی روستاها, کمبود منابع انسانی, کمبود دانش آموزان واجب التعلیم, مهاجرت روستاییان و عوامل اجتماعی, اقتصادی از جمله عواملی هستند که باعث بوجود آمدن کلاس های چند پایه شده اند. هدف مقاله حاضر بررسی فرصت ها و تهدیدهای کلاس های چندپایه می باشد. جامعه ی آماری پژوهش حاضر را کلیه ی معلمان چندپایه شهرستان ماکو تشکیل می دهند که از این میان تعداد 20نفر با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شد. نوع تحقیق بر اساس اهداف تحقیق, کاربردی و شیوه ی بررسی بر اساس طرح تحقیق, توصیفی-تحلیلی انتخاب گردید. نتایج بدست آمده حاکی از این است که کلاس های چند پایه در عین داشتن محاسنی همچون بالا بودن میزان رشد اجتماعی, سازگاری محیطی, بیان عواطف, روحیه همکاری, پختگی رفتاری دانش آموزان, معایب زیر را هم دارد: کمبود وقت, فقدان تجهیزات آموزشی, ضعف بنیه ی علمی, سنگینی حجم کار مدیر آموزگاران, فضای نامناسب آموزشی.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینالپور، حامد، و زینالپور، داریوش. (1401). آسیب شناسی آموزش در کلاسهای چندپایه, بررسی فرصت ها و تهدیدها (مطالعه موردی شهرستان ماکو). پویش در آموزش علوم انسانی، 8(29 )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/1030078/fa

    Vancouver: کپی

    زینالپور حامد، زینالپور داریوش. آسیب شناسی آموزش در کلاسهای چندپایه, بررسی فرصت ها و تهدیدها (مطالعه موردی شهرستان ماکو). پویش در آموزش علوم انسانی[Internet]. 1401؛8(29 ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/1030078/fa

    IEEE: کپی

    حامد زینالپور، و داریوش زینالپور، “آسیب شناسی آموزش در کلاسهای چندپایه, بررسی فرصت ها و تهدیدها (مطالعه موردی شهرستان ماکو)،” پویش در آموزش علوم انسانی، vol. 8، no. 29 ، pp. 1–19، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1030078/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button