مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

102
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی (مورد مطالعه: بانک اقتصاد نوین)

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 113

چکیده

 هدف از عوامل اصلی موفقیت در بازارهای B2B کیفیت ارتباط با مشتریان است. جذب و حفظ مشتریان در بازاریابی B2B به دلیل خاص و محدود بودن مشتریان, مشکل تر از بازارهای B2C به نظر می رسد. بنابراین, هدف از پژوهش حاضر, ارایه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی است. روش جامعه آماری این پژوهش, مدیران مالی و مدیرعامل, عضو هییت مدیره یا کارشناسان ارشد مالی شرکت هایی است که از خدمات بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین استفاده می کنند. 595 نفر (5 برابر تعداد سوال ها) با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه است. برای بررسی روایی پرسش نامه, از روایی محتوا و برای بررسی پایایی آن, از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی مدل مفهومی پژوهش, از مدل سازی معادلات ساختاری در نرم افزار آموس استفاده شده است. یافته ها مطابق با بررسی مدل اندازه گیری و مدل ساختاری پژوهش, اعتبار مدل استخراجی تایید شد. ویژگی های شرکت با ضریب تاثیر 33/0, ویژگی های رابط بانک با ضریب تاثیر 14/0, ویژگی تعاملات با ضریب تاثیر 6/0 و ویژگی های محیط با ضریب تاثیر 48/0 بر کیفیت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. کیفیت ارتباط با مشتری با ضریب 59/0 بر پیامدها و نتایج حاصل از کیفیت ارتباط با مشتری تاثیر معناداری می گذارد. نتیجه گیری ویژگی های شرکت, ویژگی های رابط با مشتری, ویژگی های تعاملات و ویژگی های محیط از پیش زمینه های موثر بر کیفیت ارتباط با مشتری هستند. کیفیت ارتباط با مشتری, دربرگیرنده پیامدهایی همچون وفاداری مشتری, میزان خرید, توسعه تعاملات آتی, تبلیغات شفاهی مثبت و تداوم رابطه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، علی، فرهنگی، علی اکبر، فریدچهر، الهام، و غریب نواز، نادر. (1401). ارائه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی (مورد مطالعه: بانک اقتصاد نوین). مدیریت بازرگانی، 14(1 )، 94-113. SID. https://sid.ir/paper/1032678/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی علی، فرهنگی علی اکبر، فریدچهر الهام، غریب نواز نادر. ارائه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی (مورد مطالعه: بانک اقتصاد نوین). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1401؛14(1 ):94-113. Available from: https://sid.ir/paper/1032678/fa

    IEEE: کپی

    علی لطفی، علی اکبر فرهنگی، الهام فریدچهر، و نادر غریب نواز، “ارائه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی (مورد مطالعه: بانک اقتصاد نوین)،” مدیریت بازرگانی، vol. 14، no. 1 ، pp. 94–113، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button