مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

65
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر دانش اقناعی بر نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان محصولات ارگانیک؛ نقش واسطه ای تردید به تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 196

چکیده

 هدف دیدگاه های متفاوتی در خصوص دلایل عدم تمایل مردم به مصرف محصولات سبز وجود دارد. این پژوهش با رویکردی جدید به نقش دانش اقناعی (در سه بخش عامل, فنی و موضوعی) بر تردید به تبلیغات (محرک ها و ادعاها) و در نتیجه آن, واکنش مصرف کننده (نگرش و سبک زندگی) پرداخته است. روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی, از نظر جمع آوری داده توصیفی, از لحاظ نوع پیمایشی و از نظر ماهیت کمی است. در این روش دیدگاه اولیه در قالب مدل مفهومی مطرح و با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری, الگوی روابط آزمون شده است. یافته ها نتایج به دست آمده نشان داد که علی رغم تاثیر معنا دار دانش اقناعی بر بدبینی و تاثیر معنادار بدبینی بر واکنش مصرف کننده و نیز, اثر میانجی معنا دار بدبینی در رابطه بین دانش اقناعی و واکنش مصرف کننده, این اثرها در اجزای متغیرها به صورت کامل صادق نیست. روابط بین متغیرهای اصلی معنادار ارزیابی شد؛ اما این موضوع برای ارتباط میان عوامل (زیربعدهای) دانش اقناعی تایید نشد. نتیجه گیری اینکه عموم مردم تمایلی برای مصرف محصولات ارگانیک از خود نشان نمی دهند و تبلیغات این گونه محصولات را نمی پذیرند, از خوداقناعی به واسطه دانش و آگاهی موجود آنها نشیت می گیرد؛ زیرا اثر محرک ها تنها در جلب توجه است, اما درک و واکنش رفتاری مصرف کننده (به صورت سبک زندگی و نگرش) به اعتماد به ادعای تبلیغاتی و کاهش تردید در این خصوص وابسته است. پس, بازاریابان حوزه سلامت و محیط زیست, برای افزایش علاقه مندی و کاهش بدبینی مخاطبان, بایستی ابتدا به افزایش و اصلاح ساختار فکری مردم بپردازند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالحسنی طرقی، فاطمه، و حاتمی نسب، سیدحسن. (1401). تاثیر دانش اقناعی بر نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان محصولات ارگانیک؛ نقش واسطه ای تردید به تبلیغات. مدیریت بازرگانی، 14(1 )، 175-196. SID. https://sid.ir/paper/1032683/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالحسنی طرقی فاطمه، حاتمی نسب سیدحسن. تاثیر دانش اقناعی بر نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان محصولات ارگانیک؛ نقش واسطه ای تردید به تبلیغات. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1401؛14(1 ):175-196. Available from: https://sid.ir/paper/1032683/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه ابوالحسنی طرقی، و سیدحسن حاتمی نسب، “تاثیر دانش اقناعی بر نگرش و سبک زندگی مصرف کنندگان محصولات ارگانیک؛ نقش واسطه ای تردید به تبلیغات،” مدیریت بازرگانی، vol. 14، no. 1 ، pp. 175–196، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032683/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button