مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه و تحلیل محتوای آموزشی کتاب های درسی فیزیک دو کشور ایران و روسیه در مبحث الکترومغناطیس

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف از این پژوهش, تحلیل مسائل آموزشی در کتاب های درسی فیزیک ایران و روسیه در مبحث الکترومغناطیس با استفاده از سطوح شناختی بلوم است. برای انجام پژوهش از شیوه تحلیل محتوا استفاده شده است و جامعه آماری, کتاب درسی فیزیک ایران چاپ 1395 و کتاب درسی فیزیک روسیه چاپ 2014 پایه یازدهم در مبحث الکترومغناطیس است. همچنین روش پژوهش از نوع ترکیبی( کیفی و کمی) است. در ضمن, یکی از نویسندگان مقاله به زبان روسی نیز مسلط است که این مهارت برای تحلیل متن کتاب روسی ضروری بود. مسائل و پرسش های این مبحث از دو کتاب در شش سطح از سطوح شناختی بلوم (دانش, درک و فهم, کاربرد, تجزیه و تحلیل, ترکیب و ارزشیابی) بطور کیفی مشخص و از نظر کمی مورد ارزیابی و تحلیل آماری قرار گرفتند. طبق تحلیل داده ها, نمودار فراوانی سطوح شناختی بلوم برای پرسش های کتاب درسی فیزیک روسیه در مقایسه با کتاب درسی فیزیک ایران در مبحث الکترومغناطیس بهنجارتر و مناسب تر تنظیم شده است, این موضوع می تواند بر یادگیری معنادار فراگیر تاثیر داشته باشد. به این منظور به مولفان کتابهای علمی ( اعم از درسی و غیر درسی) پیشنهاد می شود که در تدوین و تنظیم اهداف کتاب ها به سطوح شناختی بلوم توجه داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درخشانفر، آزاده، احمدی، فاطمه، و شکرباغانی، اشرف السادات. (1401). مقایسه و تحلیل محتوای آموزشی کتاب های درسی فیزیک دو کشور ایران و روسیه در مبحث الکترومغناطیس. ترویج علم، 13(22 )، 48-59. SID. https://sid.ir/paper/1035551/fa

    Vancouver: کپی

    درخشانفر آزاده، احمدی فاطمه، شکرباغانی اشرف السادات. مقایسه و تحلیل محتوای آموزشی کتاب های درسی فیزیک دو کشور ایران و روسیه در مبحث الکترومغناطیس. ترویج علم[Internet]. 1401؛13(22 ):48-59. Available from: https://sid.ir/paper/1035551/fa

    IEEE: کپی

    آزاده درخشانفر، فاطمه احمدی، و اشرف السادات شکرباغانی، “مقایسه و تحلیل محتوای آموزشی کتاب های درسی فیزیک دو کشور ایران و روسیه در مبحث الکترومغناطیس،” ترویج علم، vol. 13، no. 22 ، pp. 48–59، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1035551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button