مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

97
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش و بهبود شایستگی های رهبری: تعیین اثربخشی شایستگی های تحول گرایی، تیم سازی و تفکر استراتژیک با روش بوت استرپ

صفحات

 صفحه شروع 187 | صفحه پایان 208

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, آموزش و بهبود شایستگی های رهبری تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک با استفاده از اصول یادگیری فعال و تعیین اثربخشی آن بر مبنای مدل ارزشیابی مبتنی بر تصمیم بود. روش پژوهش, روش تجربی شبه آزمایشی با گروه پیش آزمون-پس آزمون بود. به منظور اجرای مداخله آموزشی, تعداد 10 نفر از مدیران یک شرکت دولتی در مجموعه وزارت نفت با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابتدا آنها به مقیاس های خودکارآمدی رهبری, دانش رهبری و سناریوهای موقعیتی رهبری در قالب تست های پیش آزمون پاسخ دادند. بعد از آن, برنامه آموزشی ساختارمند به مدت یک روز برگزار و شایستگی های رهبری هدف به مشارکت کنندگان آموزش داده شد. نهایتا یک ماه بعد, تست های پس آزمون توسط مشارکت کنندگان تکمیل گردید. با توجه به محدودیت تعداد نمونه پژوهش, داده های حاصله با روش آماری ناپارامتریک بوت استرپ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد: آموزش و بهبود شایستگی رهبری تحول گرایی در هر سه بعد عاطفی, شناختی و رفتاری مدل ارزشیابی مبتنی بر تصمیم اثربخش بوده است. با این وجود, آموزش و بهبود شایستگی رهبری تیم سازی در هر سه بعد عاطفی, شناختی و رفتاری مدل ارزشیابی تاثیر معناداری نداشته است. در خصوص شایستگی رهبری تفکر استراتژیک هم برنامه آموزش و بهبود فقط در بعد عاطفی مشارکت کنندگان موثر بوده است. بحث و نتیجه گیری: این آموزش ساختاری مبنایی را برای توسعه صلاحیت های رهبری فراهم می کند. با توجه به این یافته ها و طراحی یک مداخله آموزشی, توصیه می شود با توجه به این یافته ها, در حالی که ما یک مداخله آموزشی را طراحی می کنیم, توصیه می شود قابلیت ارتقا در صلاحیت های رهبری در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رعدی افسوران، نقی، ثورنتون، جورج.سی.، و عریضی سامانی، حمیدرضا. (1399). آموزش و بهبود شایستگی های رهبری: تعیین اثربخشی شایستگی های تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک با روش بوت استرپ. مشاوره شغلی و سازمانی، 12(44 )، 187-208. SID. https://sid.ir/paper/1036925/fa

    Vancouver: کپی

    رعدی افسوران نقی، ثورنتون جورج.سی.، عریضی سامانی حمیدرضا. آموزش و بهبود شایستگی های رهبری: تعیین اثربخشی شایستگی های تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک با روش بوت استرپ. مشاوره شغلی و سازمانی[Internet]. 1399؛12(44 ):187-208. Available from: https://sid.ir/paper/1036925/fa

    IEEE: کپی

    نقی رعدی افسوران، جورج.سی. ثورنتون، و حمیدرضا عریضی سامانی، “آموزش و بهبود شایستگی های رهبری: تعیین اثربخشی شایستگی های تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک با روش بوت استرپ،” مشاوره شغلی و سازمانی، vol. 12، no. 44 ، pp. 187–208، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1036925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button