مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

44
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عوامل ساختاری بر توسعه محصول جدید حوزه فضایی کشور در سطح بنگاه

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 54

چکیده

 یافته های دانشی, علمی و قدرت بهره برداری از فضای ماوراء, نتیجه تحقق و توسعه محصولات جدید در حوزه فضایی می باشد. اندیشمندان اثرگذاری سه سطح صنعت, بنگاه و فرآیند را در NPD, بسیار مهم می شمارند. این تحقیق با تمرکز بر سطح بنگاه و 7 گام روش شناسی SSM انجام شده است. ابتدا موقعیت مساله زا از روش ابرازی(نظر خبرگان) و اسنادی(بررسی مقالات) شناسایی و مشخص شد, ضعف در سازمان افزار, مهمترین دغدغه این حوزه است. سپس زیست بوم ساختاری و ارتباطی حوزه فضایی در سطح بنگاه ترسیم و وضعیت مساله با چک لیست CATWOE تبیین شد. در بررسی پیشینه تحقیق, 42 عوامل تاثیرگذار بر توسعه محصول جدید احصاء شد. ارزیابی سطح تحقق اهداف راهبردی حوزه فضایی توسط این عوامل با روشSAW انجام شد و در نتیجه 14 عامل موثر بر NPD سطح بنگاه به عنوان پیشران تعیین گردید. با ماتریس تاثیر متقابل, ارزیابی تاثیر عوامل بر یکدیگر انجام و براساس شدت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری عوامل, تحلیل ساختاری صورت گرفت. در نهایت, 7 عامل به عنوان عوامل ساختاری موثر در سطح بنگاه برای توسعه محصول جدید حوزه فضایی کشور تعیین شد که لازم است مورد توجه کارگزاران این حوزه قرار گیرد. سپس براساس روابط بین عوامل, اولویت بندی و پیشنهادات بهبود در بکارگیری عوامل ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اثباتی، حسین، رادفر، رضا، طباطباییان، حبیب اله، و طلوعی اشلقی، عباس. (1400). تاثیر عوامل ساختاری بر توسعه محصول جدید حوزه فضایی کشور در سطح بنگاه. مدیریت نوآوری، 10(2 )، 25-54. SID. https://sid.ir/paper/1039364/fa

    Vancouver: کپی

    اثباتی حسین، رادفر رضا، طباطباییان حبیب اله، طلوعی اشلقی عباس. تاثیر عوامل ساختاری بر توسعه محصول جدید حوزه فضایی کشور در سطح بنگاه. مدیریت نوآوری[Internet]. 1400؛10(2 ):25-54. Available from: https://sid.ir/paper/1039364/fa

    IEEE: کپی

    حسین اثباتی، رضا رادفر، حبیب اله طباطباییان، و عباس طلوعی اشلقی، “تاثیر عوامل ساختاری بر توسعه محصول جدید حوزه فضایی کشور در سطح بنگاه،” مدیریت نوآوری، vol. 10، no. 2 ، pp. 25–54، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button