مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی زمینه های کاربرد کلان داده در بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 87

چکیده

 هدف با توجه به ظهور و رشد روزافزون داده های با حجم, سرعت و تنوع بالا یا به عبارت دیگر کلان داده و پتانسیل بالای آن در ایجاد منافع برای سازمان ها علی الخصوص بخش بازاریابی به دلیل محوریت داده و تحلیل داده, پژوهش حاضر باهدف شناسایی زمینه های کاربرد کلان داده در بازاریابی و ارایه مدلی در این زمینه انجام شده است. روش شناسی تحقیق حاضر به لحاظ ماهیت, کیفی و ازنظر هدف, کاربردی است. در این پژوهش به منظور تبیین مدلی جامع و به کمک روش پژوهش فراترکیب, 30 مقاله در بازه زمانی 2006-2020 با بهره گیری متدولوژی کسپ بررسی و زمینه های کاربرد کلان داده در آمیخته بازاریابی شناسایی و اولویت بندی شدند. یافته ها پس از تجزیه وتحلیل مقالات, ابتدا 187 کد از ارزش های محوری کلان داده شناسایی و در 16 تم و 4 مقوله محصول, قیمت, پیشبرد و توزیع طبقه بندی و اولویت بندی شدند. نتایج این تحقیق نشان داد که بیشترین فراوانی در چهار آمیخته بازاریابی به طور کل و در آمیخته محصول به طور خاص مربوط به بعد ارزشی «شخصی سازی و سفارشی سازی محصول (کالا یا خدمت)» است. نتیجه گیری نتایج این پژوهش نشان داد که مهم ترین ارزش کلان داده در آمیخته محصول مختص به «شخصی سازی و سفارشی سازی محصول (کالا یا خدمت)», در آمیخته قیمت گذاری مختص به «قیمت گذاری پویا», در آمیخته مکان مختص به «خودکارسازی سازی فرآیندهای توزیع, سفارش و تحویل» و در آمیخته پیشبرد فروش مختص به بهبود سیستم های CRM" است. این پژوهش منجر به گسترده شدن بدنه دانشی ادبیات تحقیقات شده و می تواند درک عمیقی از ارزش کلان داده در آمیخته بازاریابی را به محققان و مدیران بازاریابی ارایه دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدیان، صبا، حسین زاده شهری، معصومه، و خدیور، آمنه. (1400). شناسایی زمینه های کاربرد کلان داده در بازاریابی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، 20(47 (80 پیاپی) )، 64-87. SID. https://sid.ir/paper/1039424/fa

    Vancouver: کپی

    عبدیان صبا، حسین زاده شهری معصومه، خدیور آمنه. شناسایی زمینه های کاربرد کلان داده در بازاریابی. چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))[Internet]. 1400؛20(47 (80 پیاپی) ):64-87. Available from: https://sid.ir/paper/1039424/fa

    IEEE: کپی

    صبا عبدیان، معصومه حسین زاده شهری، و آمنه خدیور، “شناسایی زمینه های کاربرد کلان داده در بازاریابی،” چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت))، vol. 20، no. 47 (80 پیاپی) ، pp. 64–87، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button