مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

131
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد بخش بندی و رتبه بندی پویای مشتریان و شناسایی تحرک رفتاری آنان با بهره گیری از تکنیک های داده کاوی در بانک رفاه کارگران

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 218

چکیده

 امروزه شناسایی, تعیین ارزش وبخش بندی مشتریان برای بانک ها یک امر حیاتی است اما روش های ایستای بخش بندی مشتریان که برمبنای ثبات مشتریان درهریک از بخش های تعیین شده می باشد از کارایی لازم برخوردار نبوده و شناخت الگوهای جابجایی وپویایی مشتریان در این بخش ها ازاهمیت ویژه ای برخوردارمی باشد. این پژوهش اقدام به بخش بندی ورتبه بندی پویای مشتریان بانک رفاه کارگران و شناسایی تحرک رفتاری آنان بین بخش های مختلف دربازه زمانی مشخص با بهره گیری از تکنیک های داده کاوه نموده است. از آنجا که داده کاوی درصدد توصیف حجم انبوه داده ها برای کشف الگوها و قواعد معنادار است لذا در این تحقیق از روش های معمول نمونه گیری جهت تعیین حجم نمونه استفاده نشده و تعداد 1123735مشتری حقیقی ارزشمند بانک که دارای حساب قرض الحسنه بودند عینا بعنوان جامعه آماری و تمامی تراکنش های مالی ایشان در بازه زمانی 6ماهه از اول مهر 1398 تا 29اسفند 1398 بعنوان نمونه انتخاب گردید سپس عملیات پیش پردازش و مدلسازی داده ها در شش بازه زمانی و به صورت ماهانه باهدف بخش بندی ورتبه بندی پویای مشتریان به وسیله الگوریتم های کای میانگین K MEAN و شبکه های عصبی خودسازمانده SOM انجام گردید. براساس نتایج حاصل از این پژوهش مشتریان به سه بخش اصلی تقسیم وپویایی ایشان مورد بررسی قرارگرفته و راهکارهایی جهت بهبود و اثربخشی بیشتر فعالیت های بازاریابی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پریدری، محمد، صابری، حسن، امینی، زین العابدین، و ساده، احسان. (1401). رویکرد بخش بندی و رتبه بندی پویای مشتریان و شناسایی تحرک رفتاری آنان با بهره گیری از تکنیک های داده کاوی در بانک رفاه کارگران. اقتصاد و بانکداری اسلامی، 11(40 )، 193-218. SID. https://sid.ir/paper/1040662/fa

    Vancouver: کپی

    پریدری محمد، صابری حسن، امینی زین العابدین، ساده احسان. رویکرد بخش بندی و رتبه بندی پویای مشتریان و شناسایی تحرک رفتاری آنان با بهره گیری از تکنیک های داده کاوی در بانک رفاه کارگران. اقتصاد و بانکداری اسلامی[Internet]. 1401؛11(40 ):193-218. Available from: https://sid.ir/paper/1040662/fa

    IEEE: کپی

    محمد پریدری، حسن صابری، زین العابدین امینی، و احسان ساده، “رویکرد بخش بندی و رتبه بندی پویای مشتریان و شناسایی تحرک رفتاری آنان با بهره گیری از تکنیک های داده کاوی در بانک رفاه کارگران،” اقتصاد و بانکداری اسلامی، vol. 11، no. 40 ، pp. 193–218، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1040662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button