مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

88
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

53
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران پرداخته است. این پژوهش از نوع کاربردی و در روش شناسی, همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل تمامی معلمان منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران (حدوداً 2500 نفر) می باشند. نمونه آماری تحقیق به کمک روش کوکران و به ترتیب زیر برابر با 384 نفر برآورد شد. نمونه پژوهش به صورت نمونه گیری تصادفی ساده از معلمان منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران انتخاب شدند. این پژوهش از طریق بررسی و مرور متون و منابع (مطالعات کتب, مقاله ها, پایان نامه ها و تحقیقات مرتبط با موضوع) انجام و به منظور گردآوری داده های اولیه پژوهش از روش میدانی (پرسشنامه ای) استفاده شده است. به منظور بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران از سه پرسشنامه مشخصات فردی-اجتماعی, رهبری تحول آفرین باس و آولیو و نوآوری آموزشی مورد استفاده قرار گرفت. هم چنین برای انجام آزمون های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شده است. در نتیجه, در فرضیه اصلی, رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران رابطه دارد. در فرضیه فرعی اول, ترغیب ذهنی با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران رابطه دارد. در فرضیه فرعی دوم, نفوذ آرمانی با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران رابطه دارد. در فرضیه فرعی سوم, انگیزش الهام بخش با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران رابطه دارد و در فرضیه فرعی چهارم, ملاحظه فردی با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران رابطه دارد. بنابراین همه فرضیه های پژوهش تایید می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چاوشی باشی، فرزانه، و زریو، احمدرضا. (1401). بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1041391/fa

    Vancouver: کپی

    چاوشی باشی فرزانه، زریو احمدرضا. بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1041391/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه چاوشی باشی، و احمدرضا زریو، “بررسی رابطه سبک رهبری تحول گرا با نوآوری معلمان در منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1041391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button