مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

88
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر، حرمت خود و پایگاه مهارگری دانش آموزان نابینا 12 الی 15 ساله

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر, حرمت خود و منبع کنترل دانش آموزان نابینا طراحی شده است. به همین منظور تعداد 14 دانش آموز نابینا 12الی15 ساله, به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. ابزار پژوهش شامل فهرست بررسی ارزیابی مهارتهای اجتماعی مستون و همکاران(1983), پرسشنامه حرمت خود کوپراسمیت(1967) و پرسشنامه پایگاه مهارگری راتر (1966) بود. طرح پژوهش حاضر از نوع پیش آزمون –,پس آزمون با گروه گواه است. برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی در طول 7جلسه 60 دقیقه ای, هفته ای دو جلسه و به مدت یک ماه بر روی گروه آزمایشی اجرا گردید. در حالی که طی این مدت, گروه گواه برنامه عادی روزانه خود را دنبال می کردند. پس از اجرای برنامه آموزشی, مجددا هر سه آزمون بر روی هر دوگروه اجرا گردید. فرضیه های این پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیره, مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل, نشان داد که آموزش مهارتهای اجتماعی بر بهبود حرمت خود مثبت و پایگاه مهارگری درونی دانش آموزان نابینا, در گروه آزمایشی به طور معناداری موثر بوده است. این یافته ها, بیانگر این است که اجرای برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان نابینای گروه آزمایش, کمک کرده است تا در ارتباط با دیگران با پایگاه مهارگری درونی و حرمت خود مثبت تری رفتار کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، زهرا، و مطهری، فرزانه. (1401). بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر, حرمت خود و پایگاه مهارگری دانش آموزان نابینا 12 الی 15 ساله. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1041440/fa

    Vancouver: کپی

    نظری زهرا، مطهری فرزانه. بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر, حرمت خود و پایگاه مهارگری دانش آموزان نابینا 12 الی 15 ساله. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1041440/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نظری، و فرزانه مطهری، “بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر, حرمت خود و پایگاه مهارگری دانش آموزان نابینا 12 الی 15 ساله،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1041440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button