مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

86
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

59
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین راهبردی پیشران های رقابت پذیری گردشگری در دستیابی به بازارهای هدف گردشگری (مورد مطالعه: استان زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 49

چکیده

 رقابت پذیری یکی از مهم ترین دغدغه های تجارت و فعالیت در محیط پویا و رقابتی امروز است. در سال های اخیر, رقابت به منزله مفهومی اقتصادی, که در توسعه پایدار صنعت سفر و گردشگری تاثیرگذار است, مطرح است. پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی, به دنبال بررسی و تبیین راهبردی پیشران های رقابت پذیری گردشگری در دستیابی به بازارهای هدف گردشگری استان زنجان است. به این منظور, گردآوری اطلاعات با مطالعات میدانی و کتابخانه ای انجام شده است. جامعه آماری شامل کل استان زنجان با جمعیت 1011474 نفر است که با روش کوکران 384 نمونه انتخاب شده است. برای تحلیل داده ها از رویکرد تحلیل تاثیرات متقابل ساختاری و رویکرد تحلیل تاثیرات متقابل تعاملی با استفاده از نرم افزارهای میک مک و سناریو ویزارد استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که, براساس الگوی تحلیل ساختار متقابل پیشران, رقابت پذیری گردشگری عبارت است از: امنیت اقتصادی تجارت الکترونیک, تنوع اکولوژیکی, زیرساخت بهداشت, محیط اقتصادی, روابط بین الملل, حمل ونقل, و خدمات هتلداری. براساس تحلیل تاثیرات متقابل تعادلی, مهم ترین راهبرد تقویت رقابت پذیری گردشگری مبتنی بر ایجاد جذابیت صنعت گردشگری با ضریب +2, روابط بین الملل و توسعه تجارت الکترونیک در سطح بین الملل با ضریب سازنده (+1), و توسعه زیرساخت های بهداشت با ضریب (-1) است. به منظور توسعه رقابت پذیری گردشگری باید زیرساخت های موجود استان در حوزه اشتغال, خدمات رسانی و خدمات مهمان پذیری و همچنین زیرساخت های سیاسی و حمل ونقل تقویت شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، محمدتقی، رحمانی، مریم، خان مرادی، سجاد، و حقی، یعقوب. (1400). تبیین راهبردی پیشران های رقابت پذیری گردشگری در دستیابی به بازارهای هدف گردشگری (مورد مطالعه: استان زنجان). گردشگری و توسعه، 10(3 )، 35-49. SID. https://sid.ir/paper/1044848/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری محمدتقی، رحمانی مریم، خان مرادی سجاد، حقی یعقوب. تبیین راهبردی پیشران های رقابت پذیری گردشگری در دستیابی به بازارهای هدف گردشگری (مورد مطالعه: استان زنجان). گردشگری و توسعه[Internet]. 1400؛10(3 ):35-49. Available from: https://sid.ir/paper/1044848/fa

    IEEE: کپی

    محمدتقی حیدری، مریم رحمانی، سجاد خان مرادی، و یعقوب حقی، “تبیین راهبردی پیشران های رقابت پذیری گردشگری در دستیابی به بازارهای هدف گردشگری (مورد مطالعه: استان زنجان)،” گردشگری و توسعه، vol. 10، no. 3 ، pp. 35–49، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1044848/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button