مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تبلیغات رسانه های نوین بصری در توسعه گردشگری باغ های قاجاری شیراز

صفحات

 صفحه شروع 225 | صفحه پایان 241

چکیده

گردشگری عاملی موثر در انتقال فرهنگی به شمار می رود که برای توسعه آن, به کارگیری شیوه های تبلیغاتی در رسانه های نوین بصری ابزاری مناسب است. در این مقاله, محققان با هدف تبیین نقش تبلیغات انجام شده درخصوص گردشگری باغ های قاجاری شیراز, در پی دستیابی به سوالات تحقیق, مبنی بر چیستی مولفه های موثر در تبلیغات, اولویت بندی رسانه های نوین بصری و ارایه راهکارهای مناسب تبلیغاتی بوده اند. به منظور انجام این مقاله در قسمت مبانی نظری براساس مطالعات آثار مکتوب و مقالات انجام شده, بخش اعظم اطلاعات از طریق تحقیقات میدانی با مراجعه مستقیم و توزیع پرسش نامه و مصاحبه به دست آمده اند. نمونه آماری این مقاله را 384 نفر از گردشگران داخلی باغ ها برای پاسخ به پرسش نامه, 7 نفر کارشناس برای مصاحبه و30 نفر از کارشناسان نیز برای پاسخ به پرسش نامه تشکیل می دهند. گفتنی است این تحقیق در سال 1398 انجام شده است. یافته ها نشان می دهند که از جمله موثرترین مولفه های اثربخش تبلیغات باغ ها, میزان مقدوربودن استفاده از رسانه ها و میزان فراهم شدن تعامل گردشگران با رسانه ها هستند که اهمیت بیشتر و نقش موثرتری دارند. رسانه های نوین به ترتیب اولویت, عبارت اند از اینستاگرام, تلویزیون, وب سایت ها, نماد مکان, گرافیک محیطی, تلگرام, آپارات, یوتیوب, توییتر و فیس بوک. از جمله مهم ترین و مناسب ترین راهکارها نیز قوت بخشیدن شناخت سلایق مردم, استفاده از گروه های متخصص طراحی گرافیک, فراهم کردن تبلیغات تعاملی, تشکیل کمپین های تبلیغاتی, اجرای موسیقی زنده و استفاده از نورپردازی سه بعدی است که به ترتیب, اهمیت و نقش موثرتری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، ملیحه، رحمانی، اشکان، و اثنی عشری، سیدمحمدخلیل. (1401). نقش تبلیغات رسانه های نوین بصری در توسعه گردشگری باغ های قاجاری شیراز. گردشگری و توسعه، 11(1 )، 225-241. SID. https://sid.ir/paper/1045396/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی ملیحه، رحمانی اشکان، اثنی عشری سیدمحمدخلیل. نقش تبلیغات رسانه های نوین بصری در توسعه گردشگری باغ های قاجاری شیراز. گردشگری و توسعه[Internet]. 1401؛11(1 ):225-241. Available from: https://sid.ir/paper/1045396/fa

    IEEE: کپی

    ملیحه کریمی، اشکان رحمانی، و سیدمحمدخلیل اثنی عشری، “نقش تبلیغات رسانه های نوین بصری در توسعه گردشگری باغ های قاجاری شیراز،” گردشگری و توسعه، vol. 11، no. 1 ، pp. 225–241، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1045396/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button