Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

472
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر احساسات سرمایه گذاران بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکت

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 192

چکیده

 هدف: در این پژوهش, هدف بررسی تاثیر احساسات سرمایه گذاران بر مسیولیت اجتماعی شرکت-های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بنابراین, سعی می شود چگونگی واکنش شرکت ها نسبت به این احساسات و تصمیم گیری درباره میزان مسیولیت اجتماعی ناشی از اطلاعات خصوصی شرکت ها بررسی و ارزیابی شود. روش: بدین منظور, داده های مربوط به 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1388 تا 1398 استخراج شده و از مدل رگرسیونی داده های ترکیبی برای آزمون فرضیه های تحقیق استفاده شده است. یافته ها: فرضیه اول نشان می دهد که احساسات سرمایه گذاران بر فعالیت های مسیولیت اجتماعی شرکت تاثیر معناداری دارد. مطابق نتایج پژوهش می توان اظهار داشت که فرضیه دوم پژوهش بر مبنای گردش مالی سهام و صرف سهام تایید شده است. همچنین, نتایج نشان می دهد که محدودیت های ارزش گذاری شرکت ها بر ارتباط بین احساسات سرمایه گذار و فعالیت های مسیولیت اجتماعی شرکت تاثیر معناداری ندارد. طبق فرضیه چهارم اثر احساسات سرمایه گذاران بر عملکرد اجتماعی شرکت از بعد گردش مالی سهام تایید می شود اما این فرضیه از بعد صرف سهام رد می شود. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاکی از این است که فعالیت های مسیولیت اجتماعی منجر به تاثیرگذاری بر بازارهای سهام می شود. به عبارتی, بعد از دوره های احساسی بالا, شرکت های دارای مسیولیت اجتماعی بازده کمتری را به دست می آورند. بنابراین, به عنوان یک استراتژی مهم شرکتی, افشای مسیولیت اجتماعی تحت تاثیر احساسات سرمایه گذار قرار می گیرد. دانش افزایی: تغییرات در تمایلات سرمایه گذاران منجر به شناسایی ریسک و فرصت های مرتبط با تغییرات در عوامل رفتاری شرکت شده و شرایط برای بهبود فعالیت های مسئولیت اجتماعی را فراهم میکند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی، محسن، و حسینی، حنیف. (1401). تاثیر احساسات سرمایه گذاران بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکت. حسابداری و منافع اجتماعی، 12(2 )، 171-192. SID. https://sid.ir/paper/1046610/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی محسن، حسینی حنیف. تاثیر احساسات سرمایه گذاران بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکت. حسابداری و منافع اجتماعی[Internet]. 1401؛12(2 ):171-192. Available from: https://sid.ir/paper/1046610/fa

    IEEE: کپی

    محسن رشیدی، و حنیف حسینی، “تاثیر احساسات سرمایه گذاران بر فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکت،” حسابداری و منافع اجتماعی، vol. 12، no. 2 ، pp. 171–192، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1046610/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا