مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

98
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

60
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قابلیت فهم استانداردهای حسابداری بخش عمومی با استفاده از روش کلوز؛ مقایسه بین گروه های مختلف استفاده کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 130

چکیده

 چنانچه استانداردهای حسابداری بخش عمومی تدوین شده توسط مراجع سیاست گذار در حسابداری از قابلیت درک و خوانایی لازم برخوردار نباشد, به کارگیری آن ها نیز توسط گروه های گوناگون استفاده کننده با مشکل و تناقض مواجه خواهد بود. در این بین, اندازه گیری خوانایی متون یکی از ابزارهایی است که به سنجش درجه پیچیدگی یا دشواری زبانی متن می پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به شیوه تحلیل محتوا انجام می شود. روش های اصلی مورد استفاده, شاخص خوانایی فلش و شاخص کلوز هستند که به منظور دستیابی به پاسخ سوالات, به کار گرفته شده اند. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان, مدرسان حسابداری, حسابداران و حسابرسان فعال که نمونه مورد بررسی, با توجه به فرمول کوکران در سطح خطای پنج درصد, 384 نفر در نظر گرفته شده است. نتایج نشان داد, استاندارد حسابداری شماره هفت (دارایی های نامشهود) با سطح خوانایی 211/28 در دشوارترین سطح و استاندارد حسابداری شماره سیزده (آثار تغییر در نرخ تبدیل ارز) با سطح خوانایی 267/51 در پایین ترین سطح (قدری دشوار) قرار دارد. همچنین طبق روش فلش, تمامی استانداردهای حسابداری نتایج بررسی های صورت گرفته نشان دادند که حسابرسان و مدرسان دارای سطوح بالاتر درک خوانایی از متون استانداردها بوده اند و حسابداران و دانشجویان, درک پایین تری از خوانایی متون استانداردها داشته اند. همچنین, حسابرسان دارای درک مناسبی از متون استانداردها هستند و برای درک خوانایی استاندارد, برای آنان تفاوتی بین ساده ترین و دشوارترین استاندارد وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیوان فر، مختار، و جهانشاد، آزیتا. (1400). بررسی قابلیت فهم استانداردهای حسابداری بخش عمومی با استفاده از روش کلوز؛ مقایسه بین گروه های مختلف استفاده کنندگان. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، 13(52 )، 109-130. SID. https://sid.ir/paper/1046947/fa

    Vancouver: کپی

    کیوان فر مختار، جهانشاد آزیتا. بررسی قابلیت فهم استانداردهای حسابداری بخش عمومی با استفاده از روش کلوز؛ مقایسه بین گروه های مختلف استفاده کنندگان. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)[Internet]. 1400؛13(52 ):109-130. Available from: https://sid.ir/paper/1046947/fa

    IEEE: کپی

    مختار کیوان فر، و آزیتا جهانشاد، “بررسی قابلیت فهم استانداردهای حسابداری بخش عمومی با استفاده از روش کلوز؛ مقایسه بین گروه های مختلف استفاده کنندگان،” تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، vol. 13، no. 52 ، pp. 109–130، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1046947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button