مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

57
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

51
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

گذار از موقعیت نوشتن به مثابه «شغل» به موقعیت نوشتن به مثابه «نقش» برای اساتید علوم اجتماعی در وضعیت دیجیتال

نویسندگان

طاهری کیا حامد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 وضعیت دیجیتال و شبکه های اجتماعی نظام ارتباطی جدیدی را معرفی و سلسله مراتب ارزشی متفاوتی را در نسبت به دوران پیشادیجیتال ایجاد کرده اند. یکی از مهم ترین شکل های تازه ارزش های نظام ارتباطی در وضعیت دیجیتال امکان بیانگری ایده ها و احساسات و نشر آنها به کمک شبکه های اجتماعی است. شیوه های متفاوتی از بیانگری به واسطه ی تکنولوژی دیجیتال فراهم شده اند. یکی از تاریخی ترین شیوه های بیانگری که در وضعیت دیجیتال در شکل های کارکردی اش تغییر به وجود آمده موقعیت نوشتن است. موقعیت نوشتن یکی از اصلی ترین شیوه های بیانگری در وضعیت دیجیتال است. بنابراین وقتی موقعیت نوشتن برای یک استاد علوم اجتماعی در سلسله ای از ارزش های شغلی و اداری در دانشگاه, در قالب نوشتار آکادمیک, یک ضرورت شغلی است, آنگاه موقعیت نوشتن از جامعه برای جامعه در شبکه های اجتماعی برای استاد علوم اجتماعی تبدیل به موقعیتی از ایفای نقش روشنگر مردمی شده است. ازاین رو, هدف اصلی مقاله شکل دادن به مفاهیمی است که موقعیت جدید نوشتن در شبکه های اجتماعی توسط استاد علوم اجتماعی عضو هیئت علمی دانشگاه را در پیوند بین گذار از نوشتن به مثابه ضرورت موقعیت شغلی و اداری به نوشتن به مثابه نقش یک روشنگر مردمی تبیین می کنند. بر اساس نتیجه گیری, در وضعیت دیجیتال که به واسطه ی شبکه های اجتماعی امکان نوشتن و نشر, هم زمان, بر عهده استاد علوم اجتماعی می شود او در موقعیت نوشتن نشر قرار می گیرد. موقعیت نوشتن نشر مربوط به دوران پساچاپ است که برای استاد علوم اجتماعی اراده ی معطوف به نوشتن نشر را فراهم می کند و امکان نوشتن از جامعه برای مخاطبانی انبوه و متکثر ایجاد می شود. استاد علوم اجتماعی با ایفای نقش روشنگر مردمی به واسطه ی نوشتن امکان نشر تخیل جامعه شناسی را برای ایجاد آگاهی از وضعیت جامعه فراهم می کند و این اعتبار زیستن معاصر را برای استاد علوم اجتماعی به دست می آورد.

ویدئو

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری کیا، حامد. (1402). گذار از موقعیت نوشتن به مثابه «شغل» به موقعیت نوشتن به مثابه «نقش» برای اساتید علوم اجتماعی در وضعیت دیجیتال. کنفرانس بین المللی وب پژوهی. SID. https://sid.ir/paper/1047249/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری کیا حامد. گذار از موقعیت نوشتن به مثابه «شغل» به موقعیت نوشتن به مثابه «نقش» برای اساتید علوم اجتماعی در وضعیت دیجیتال. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1047249/fa

    IEEE: کپی

    حامد طاهری کیا، “گذار از موقعیت نوشتن به مثابه «شغل» به موقعیت نوشتن به مثابه «نقش» برای اساتید علوم اجتماعی در وضعیت دیجیتال،” presented at the کنفرانس بین المللی وب پژوهی. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1047249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button