مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مجلس-none

مشخصات مقاله

مجری: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
سال:1401 | تاریخ پایان: 1401/02/31

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

79
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مجلس-none

عنوان

بررسی و آسیب شناسی نظام ارتقای اعضای هیئت علمی؛ 2. بسته پیشنهادی اصلاح و بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی

شماره مسلسل

 18226

نهاد حامی(کارفرما)

 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

نویسندگان

هادی-یوسفی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 نظام ارتقای اعضای هیئت علمی علاوه بر آیین نامه ارتقا, فرایند و شیوه اجرایی ارتقای (کمیته های فرعی و هیئت ممیزه) شامل عناصر دیگری است که به منظور اصلاح کژکارکردی های آن (مانند یکسان نگری به انواع دانشگاه ها, گروه ها و رشته های علمی؛ تسلط رویکرد کمّی بر کیفی؛ عدم تناسب در ارزشگذاری میان فعالیت ها و...), می بایست با یکدیگر هم راستا باشند, که ازجمله آنها می توان به مأموریت دانشگاه ها, نوع تأمین مالی دانشگاه ها, ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی و... اشاره کرد. ازاین رو در گزارشی با عنوان «الزامات کارآمدسازی نظام ارتقای اعضای هیئت علمی» ابتدا به روندپژوهی و آسیب شناسی نظام ارتقا و همچنین مطالعه تطبیقی دانشگاه های منتخب در این خصوص پرداخته شد. در گزارش حاضر که مبتنی بر گزارش اول است, ابتدا اقدامات لازم جهت همسوسازی تمامی عناصر مرتبط با نظام ارتقا توصیه شده و سپس اصلاحات پیشنهادی در آیین نامه ارتقا به تفکیک مواد چهارگانه (فعالیت های فرهنگی, تربیتی و اجتماعی؛ فعالیت های آموزشی؛ فعالیت های پژوهشی, فناوری و فعالیت های علمی ـ اجرایی) ارائه می شود. در پایان نیز با توجه به ارتباط و سطح ورود نهادها به مسئله ارتقا پیشنهادهایی در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. همچنین با توجه به ارتباط این موضوع به کفایت علمی دانشجویان دکتری, پیشنهاد اصلاح آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی به وزارت علوم, تحقیقات و فناوری مطرح شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی، هادی. (1401/02/31). بررسی و آسیب شناسی نظام ارتقای اعضای هیئت علمی؛ 2. بسته پیشنهادی اصلاح و بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی. تهران، ایران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی. https://sid.ir/paper/1047936/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی هادی. [Internet]. بررسی و آسیب شناسی نظام ارتقای اعضای هیئت علمی؛ 2. بسته پیشنهادی اصلاح و بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی. تهران، ایران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛ 1401/02/31. Available from: https://sid.ir/paper/1047936/fa

    IEEE: کپی

    هادی یوسفی، “بررسی و آسیب شناسی نظام ارتقای اعضای هیئت علمی؛ 2. بسته پیشنهادی اصلاح و بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی،” ایران، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، 1401/02/31. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1047936/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button