مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ویژگی های مدیریت بر رابطه رقابت بازار محصول با عملکرد مدیریت

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 174

چکیده

 امروزه نقش مدیران در شرکت ها دارای چنان اهمیتی است که داشتن مدیر توانمند و با کیفیت یکی از مزایای رقابتی تلقی می شود. ابزاری که مدیران از آنها برای موفقیت استفاده می کنند اطلاعاتی است که اکثرا از ویژگی های آن ها ناشی می شود. نقش مدیران در بازارهای رقابتی نیز شدیدتر می باشد. بنابراین هدف این پژوهش ارزیابی تاثیر ویژگی های مدیریت بر رابطه رقابت بازار محصول با عملکرد مدیریت می باشد. روش گردآوری داده ها آرشیوی بوده و نمونه ای متشکل از 120 شرکت طی سال های 1391 تا 1398 انتخاب و داده های آن ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری, تجزیه و تحلیل شد. یافته ها حاکی از آن است که با افزایش رقابت بازار محصول و ویژگی های مدیریت, عملکرد مدیریت بهبود پیدا کرده و همچنین ویژگی های مدیریت, رابطه مثبت بین رقابت و عملکرد مدیریت را بهبود و در توانایی مدیریت تاثیر داشته و در بازارهایی که سطح رقابت بالا می باشد, اثربخشی این ویژگی ها مشهودتر است. این یافته ها می تواند ادبیات حوزه ویژگی های مدیریت را گسترش داده و برای ارکان راهبری شرکت ها اطلاعات مفیدی را فرآهم نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی رمضانی، محمدرضا، رضایی، فرزین، و کاظمی، حسین. (1401). تاثیر ویژگی های مدیریت بر رابطه رقابت بازار محصول با عملکرد مدیریت. پژوهش های تجربی حسابداری، 12(44 )، 151-174. SID. https://sid.ir/paper/1051140/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی رمضانی محمدرضا، رضایی فرزین، کاظمی حسین. تاثیر ویژگی های مدیریت بر رابطه رقابت بازار محصول با عملکرد مدیریت. پژوهش های تجربی حسابداری[Internet]. 1401؛12(44 ):151-174. Available from: https://sid.ir/paper/1051140/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا محمدی رمضانی، فرزین رضایی، و حسین کاظمی، “تاثیر ویژگی های مدیریت بر رابطه رقابت بازار محصول با عملکرد مدیریت،” پژوهش های تجربی حسابداری، vol. 12، no. 44 ، pp. 151–174، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1051140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button