مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پدیدارشناسانه زیست رسانه ای سالمندان در دوران کرونا؛ مورد مطالعه، نسل رسانه های آنالوگ دارای موبایل هوشمند

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 151

چکیده

 تاثیر کرونا بر سبک زندگی, روابط انسانی, و تجربه رسانه ای افراد, زیاد بوده و سبب پیوند افراد با رسانه های جدید شده است. اعضای نسل رسانه های آنالوگ وارد فضای جدیدی شده اند و زیست جهان جدید خود را برساخته اند. در پژوهش پیش رو, شیوه رویارویی نسل چاپی و آنالوگی با جهان جدید رسانه ای پس از کرونا و تجربه زیسته نسل های رسانه ای آنالوگ در شرایط ویژه کرونا, با تاکید بر نظریه های نسل های رسانه ای مانهایم و خوانش مفاهیمی همچون منظره چشم انداز رسانه ای و بوم شناسی رسانه بررسی شده است. این پژوهش پدیدارشناسانه, با 13 فرد بالای 60 سال مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته داشته است و یافته های پژوهش با استفاده از روش تحلیل تماتیک, تجزیه وتحلیل شدند. در چارچوب ابرمضمون «زیست رسانه ای نسل های چاپی و آنالوگی», سه مضمون «زندگینامه رسانه ای», «خانگی کردن», و «چشم انداز تجربه پساکرونایی» استخراج شده اند. یافته های پژوهش پیش رو نشان می دهند که پدیدار زیست رسانه ای در دوره همه گیری کرونا, برساخته شده از این عناصر است: الف) نوع معنایی که افراد از رسانه ها در ذهن دارند, تجربه رسانه ای آن ها را برساخته است؛ ب) این تجربه, زیست رسانه ای آن ها در طول زندگی شان را شکل می دهد؛ ج) برپایه همین معنا, تجربه ای از فضای جدید رسانه ای در آگاهی آن ها ایجاد می شود که زیست رسانه ای, متناسب با آن معنا می یابد؛ د) پدیدار کرونا به مثابه گسستی در درک چگونگی روابط اجتماعی, اقتصادی, و سیاسی, شکل تازه ای به تجربه زیستن در فضای جدید رسانه ای می دهد, ه) این شکل تازه, معنای آینده تجربه رسانه ای پس از کرونا را نیز در آگاهی افراد می سازد و کیفیت های متفاوتی در سوبژکتیویته افراد ایجاد می شود. نسل رسانه های چاپی و آنالوگ, بودن خود را در اکولوژی جدید رسانه ای, بازیابی می کنند؛ یعنی بودن برمبنای پذیرش کامل یا پذیرش مقاومت آمیز.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برکت، محیا، چلنگر، زهرا، و محبی، نجیبه. (1400). بررسی پدیدارشناسانه زیست رسانه ای سالمندان در دوران کرونا؛ مورد مطالعه, نسل رسانه های آنالوگ دارای موبایل هوشمند. تحقیقات فرهنگی ایران، 14(2 (پیاپی 54) )، 125-151. SID. https://sid.ir/paper/1051693/fa

    Vancouver: کپی

    برکت محیا، چلنگر زهرا، محبی نجیبه. بررسی پدیدارشناسانه زیست رسانه ای سالمندان در دوران کرونا؛ مورد مطالعه, نسل رسانه های آنالوگ دارای موبایل هوشمند. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1400؛14(2 (پیاپی 54) ):125-151. Available from: https://sid.ir/paper/1051693/fa

    IEEE: کپی

    محیا برکت، زهرا چلنگر، و نجیبه محبی، “بررسی پدیدارشناسانه زیست رسانه ای سالمندان در دوران کرونا؛ مورد مطالعه, نسل رسانه های آنالوگ دارای موبایل هوشمند،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 14، no. 2 (پیاپی 54) ، pp. 125–151، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1051693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button