مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

43
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

23
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزش های فرهنگی و نگرش های کارآفرینی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه های اصفهان و یاسوج

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 171

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر بررسی رابطه بین ارزشهای فرهنگی و نگرش های کارآفرینی است. بستر و ارزشهای فرهنگی نقش مهمی در شکل دهی به نگرش ها و باورهای افراد دارد و ادبیات پژوهشی حاکی از وجود تفاوت های اساسی در میان کشورها به لحاظ کارآفرینی است که بخشی از این تفاوت را می توان با ارزش های فرهنگی توضیح داد. این پژوهش به صورت پیمایشی بر روی 354 نفر از دانشجویان بومی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های نرم و محض کاربردی منتخب از دانشگاه اصفهان و یاسوج انجام شد. نتایج نشان داد که علی رغم وجود تفاوت معنی دار به لحاظ نگرش های کارآفرینی در میان این دو گروه از دانشجویان, با اینحال به لحاظ ارزشهای فرهنگی تفاوت معنی داری در بین این دو گروه مذکور مشاهده نگردید. همچنین تحلیل های مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که اجتناب از عدم قطعیت, جمع گرایی و زن سالاری تاثیر منفی و فاصله قدرت تاثیر مثبت بر ارزش های کارآفرینی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، رضا، و راجی، ملیکا. (1401). ارزش های فرهنگی و نگرش های کارآفرینی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه های اصفهان و یاسوج. جامعه شناسی اقتصادی و توسعه، 11(1 )، 149-171. SID. https://sid.ir/paper/1059886/fa

    Vancouver: کپی

    همتی رضا، راجی ملیکا. ارزش های فرهنگی و نگرش های کارآفرینی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه های اصفهان و یاسوج. جامعه شناسی اقتصادی و توسعه[Internet]. 1401؛11(1 ):149-171. Available from: https://sid.ir/paper/1059886/fa

    IEEE: کپی

    رضا همتی، و ملیکا راجی، “ارزش های فرهنگی و نگرش های کارآفرینی دانشجویان: پژوهشی در دانشگاه های اصفهان و یاسوج،” جامعه شناسی اقتصادی و توسعه، vol. 11، no. 1 ، pp. 149–171، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1059886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button