مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

205
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های روان شناختی با رویکرد روان شناسی مثبت در افراد دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی: مرور نظامدار پژوهش ها

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 18

چکیده

 هدف اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی (ADHD), اختلالی عصبی-تحولی است که چگونگی مدیریت آن برای اطرافیان چالش برانگیز است. برخی از ویژگی های رفتاری بیماران باعث می شود که آنها به جای مختل کننده, سازگار باشند. هدف بررسی ویژگی های روانشناختی اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی با رویکرد مثبت به توانایی های این افراد است. روش با جستجوگر گوگل کلید واژه های فارسی و انگلیسی ویژگی های مثبت در افراد ADHD در پایگاه های اطلاعاتی داخلی Iranmedex, Irandoc, Magiran, SID و پایگاه های خارجیPubMed, Springer, ProQuest, Scopus, Elsevier MEDLINE, , Cochrane جمع آوری و به صورت مروری نظام دار بررسی شد. یافته ها: در کل 103 مقاله منتشرشده انگلیسی و فارسی با موضوع رویکرد مثبت به ویژگی های روان شناختی در اختلال نارسایی توجه و بیش فعالی بین سال های 1992 تا 2020 به دست آمد که از این تعداد36 مقاله معیار ورود به بررسی را داشتند. این پژوهش نشان داد که خلاقیت, بیش تمرکزی و کارآفرینی از ویژگی های مثبت تایید شده در افراد دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی است. نتیجه گیری: بسیاری از پژوهشگران با بررسی علایم اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی معتقدند که توانمندی هایی در این افراد است که به عنوان مزیت و مهارت بوده و می تواند راهبردی برای جبران کمبودها در افراد مبتلا به این اختلال باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قندیانی آرانی، خدیجه، حسن زاده، سعید، غلامعلی لواسانی، مسعود، و عزیزی، محمدپارسا. (1401). بررسی ویژگی های روان شناختی با رویکرد روان شناسی مثبت در افراد دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی: مرور نظامدار پژوهش ها. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 22(2 )، 7-18. SID. https://sid.ir/paper/1060573/fa

    Vancouver: کپی

    قندیانی آرانی خدیجه، حسن زاده سعید، غلامعلی لواسانی مسعود، عزیزی محمدپارسا. بررسی ویژگی های روان شناختی با رویکرد روان شناسی مثبت در افراد دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی: مرور نظامدار پژوهش ها. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1401؛22(2 ):7-18. Available from: https://sid.ir/paper/1060573/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه قندیانی آرانی، سعید حسن زاده، مسعود غلامعلی لواسانی، و محمدپارسا عزیزی، “بررسی ویژگی های روان شناختی با رویکرد روان شناسی مثبت در افراد دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی: مرور نظامدار پژوهش ها،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 22، no. 2 ، pp. 7–18، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1060573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button