مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

595
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روایی تشخیصی نسخه پنجم تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر کودکان در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف هدف اصلی این تحقیق شناسایی میزان روایی تشخیصی نسخه پنجم تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر درکودکان دانش آموزان با ناتوانی یادگیری استان مازندران, است. روش پژوهش حاضر پیمایشی و از مطالعات روان سنجی است. جامعه تحقیق را دانش آموزان استان مازندران که در دوره اول ابتدایی (کلاس اول, دوم و سوم) در سال تحصیلی 97-98 مشغول به تحصیل بودند و به عنوان دانش آموزان با ناتوانی یادگیری در مراکز خصوصی و دولتی تحت پوشش خدمات آموزشی-درمانی قرار دارند, تشکیل داد, که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تعداد 240 نفر از دانش آموزان ناتوان یادگیری به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این تحقیق نسخه پنجم تکمیلی مقیاس هوشی وکسلر کودکان است که دارای روایی و اعتبار مطلوبی است. مدل آماری مورد استفاده در تحقیق حاضر برای تعیین روایی تشخیصی, روش فاصله اطمینان است. یافته ها تحلیل داده ها نشان داد که آزمون های «ظرفیت فضایی مستقیم», «ظرفیت فضایی معکوس» و «یادآوری جملات» در دانش آموزان ناتوان یادگیری دارای روایی تشخیصی بوده و می توانند دانش آموزان ناتوان یادگیری را از دیگر دانش آموزان به خوبی تشخیص دهند. نتیجه گیری نسخه پنجم تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر کودکان می تواند به عنوان یک ابزار مطلوب برای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری مورد سنجش قرار گیرد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

    ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، مرضیه، شریفی درآمدی، پرویز، عسگری، محمد، افروز، غلامعلی، و قاسم زاده، سوگند. (1401). روایی تشخیصی نسخه پنجم تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر کودکان در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری استان مازندران. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 22(4 )، 11-20. SID. https://sid.ir/paper/1060717/fa

    Vancouver: کپی

    نظری مرضیه، شریفی درآمدی پرویز، عسگری محمد، افروز غلامعلی، قاسم زاده سوگند. روایی تشخیصی نسخه پنجم تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر کودکان در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری استان مازندران. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1401؛22(4 ):11-20. Available from: https://sid.ir/paper/1060717/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه نظری، پرویز شریفی درآمدی، محمد عسگری، غلامعلی افروز، و سوگند قاسم زاده، “روایی تشخیصی نسخه پنجم تکمیلی مقیاس های هوشی وکسلر کودکان در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری استان مازندران،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 22، no. 4 ، pp. 11–20، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1060717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button