مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

84
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

57
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی شاخصه های نوع دوستی در برنامه درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی: یک تحلیل کیفی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخصه های نوع دوستی در برنامه درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی انجام شد. روش شناسی: رویکرد پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش اجرا کیفی از نوع مطالعه اسنادی بود. جامعه پژوهش شامل کتب هدیه های آسمان دوره ابتدایی(پایه دوم تا ششم) در سال تحصیلی 1400-1399 بود که با توجه به ماهیت موضوع کتب همه پایه ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت اعتباربخشی به دقت و صحت داده ها از روش خودبازبینی محقق و مرور همتایان و برای پایایی داده ها از بررسی همزمان استفاده شد. برای جمع آوری داده ها از فهرست وارسی و برای تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوا به شیوه کدگذاری دستی استفاده شد. یافته ها: یافته های این تحقیق 6 مقوله اصلی, 16 مقوله فرعی و 98 مفهوم را در بر گرفت که مقوله های اصلی تعلق خانوادگی (خویشاوند دوستی, حب ذاتی), دوست گزینی (مهارت ارتباطی, پیوندگرایی زیستی, مردم مداری), اجتماعی سازی (شهروندگرایی, هم نوع گرایی, همزیست پذیری), آموزش پذیری (آگاه سازی, مشاوره پذیری, خوش بین سازی), اصال ت پروری (اعتمادسازی, امنیت اقتصادی), خویشتن شناسی (خودستیزی, خودسازی, دغدغه مندی) در آن شناسایی گردید. بحث و نتیجه گیری: نتایج نشان داد که نوع دوستی از طریق آموزش, ضمن ارتقاء جایگاه و نقش دانش آموزان, صلاحیت های فردی و گروهی شان را توسعه داده و آنها را نسبت به کنش ها و پدیده های زنده جامعه مسئولیت پذیر به بار آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خضرزاده، کوثر، حشمتی، خدیجه، و معصومی نژاد، رضا. (1400). واکاوی شاخصه های نوع دوستی در برنامه درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی: یک تحلیل کیفی. جامعه شناسی آموزش و پرورش، 7(2 )، 89-99. SID. https://sid.ir/paper/1062652/fa

    Vancouver: کپی

    خضرزاده کوثر، حشمتی خدیجه، معصومی نژاد رضا. واکاوی شاخصه های نوع دوستی در برنامه درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی: یک تحلیل کیفی. جامعه شناسی آموزش و پرورش[Internet]. 1400؛7(2 ):89-99. Available from: https://sid.ir/paper/1062652/fa

    IEEE: کپی

    کوثر خضرزاده، خدیجه حشمتی، و رضا معصومی نژاد، “واکاوی شاخصه های نوع دوستی در برنامه درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی: یک تحلیل کیفی،” جامعه شناسی آموزش و پرورش، vol. 7، no. 2 ، pp. 89–99، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1062652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button