مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش حل مسئله بر کیفیت زندگی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 446 | صفحه پایان 453

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش حل مسئله برکیفیت زندگی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان منطقه 2 شهر تهران بود. روش: پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه موردمطالعه شامل دانش آموزان منطقه 2 آموزش و پرورش متطقه 2 در سال تحصیلی98-97 بود. از جامعه موردنظر, تعداد 30 نفر به شیوه نمونه گیری هدفمند با توجه به ملاک های ورود و خروج انتخاب و در دو گروه آزمایش(20 نفر و کنترل(20نفر) قرار داده و پرسشنامه های کیفیت زندگی(SF-36) و مسئولیت پذیری گاف به عنوان پیش آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد. سپس گروه های آزمایش به مدت ده جلسه تحت آموزش آموزش حل مسئله قرار گرفتند. در طی این مدت بر روی گروه کنترل هیچ مداخله ای صورت نگرفت و درنهایت پس آزمون از گروه آزمایش و کنترل گرفته شد. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها به روش کوواریانس چند متغیره نشان داد کیفیت زندگی و مسئولیت پذیری دختران گروه آزمایش پس از آموزش به طور معناداری نسبت به گروه کنترل افزایش یافته است. نتیجه گیری: لذا آموزش حل مسئله, در افزایش کیفیت زندگی و مسئولیت پذیری اثربخش بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایروانی، خدیجه، ایروانی، لیلا، و مقیمی فیروزآباد، معصومه. (1400). اثربخشی آموزش حل مسئله بر کیفیت زندگی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر. جامعه شناسی آموزش و پرورش، 7(2 )، 446-453. SID. https://sid.ir/paper/1062770/fa

    Vancouver: کپی

    ایروانی خدیجه، ایروانی لیلا، مقیمی فیروزآباد معصومه. اثربخشی آموزش حل مسئله بر کیفیت زندگی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر. جامعه شناسی آموزش و پرورش[Internet]. 1400؛7(2 ):446-453. Available from: https://sid.ir/paper/1062770/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه ایروانی، لیلا ایروانی، و معصومه مقیمی فیروزآباد، “اثربخشی آموزش حل مسئله بر کیفیت زندگی و مسئولیت پذیری دانش آموزان دختر،” جامعه شناسی آموزش و پرورش، vol. 7، no. 2 ، pp. 446–453، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1062770/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button