مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

33
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

18
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و طراحی فرایند بین المللی شدن آموزش عالی ایران با رویکرد آمیخته

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 229

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین و طراحی فرایند بین المللی شدن آموزش عالی با رویکرد آمیخته انجام شد. روششناسی: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا آمیخته بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی اسناد و مدارک و خبرگان بین المللی شدن آموزش عالی دانشگاه پیام نور واحد بین الملل گرجستان بودند که طبق اصل اشباع نظری تعداد 15 نفر از آنها با روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. جامعه پژوهش در بخش کمی دانشجویان دانشگاه مذکور در سال تحصیلی 99-1398 بودند که طبق جدول کرجسی و مورگان تعداد 350 نفر از دانشجویان با روش نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته (47 گویه ای) استفاده شد که شاخص های روانسنجی آنها تایید شدند. داده ها با روش های کدگذاری باز, محوری و انتخابی و حداقل مربعات جزیی در نرم افزارهای SPSS و Smart PLS تحلیل شدند. یافته ها: یافته ها نشان داد که در فرایند بین المللی شدن آموزش عالی, شرایط علی شامل مولفه های فرهنگی و اجتماعی و مولفه های اقتصادی, شرایط زمینه ای شامل مولفه های زیرساخت مالی, امکانات و تجهیزات و مولفه های سیاسی, شرایط مداخله گر شامل مولفه های اداری و مولفه های پشتیبانی و خدماتی, راهبردها شامل مولفه های سازمانی و مولفه های دانشگاهی و پیامدها شامل مولفه های ارتباطات بین المللی و مولفه های آموزشی و درسی بودند. همچنین, فرایند بین المللی شدن آموزش عالی برازش مناسبی داشت و شرایط علی بر بین المللی شدن آموزش عالی, بین المللی شدن آموزش عالی, شرایط زمینه ای و شرایط مداخله گر بر راهبردها و راهبردها بر پیامدها اثر معنادار داشت (05/0p <). بحث و نتیجه گیری: با توجه نتایج پژوهش حاضر, برنامه ریزی جهت بین المللی کردن آموزش عالی ضروری است که برای این منظور بهره گیری از مولفه های شناسایی شده می تواند موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده، فرزاد، عدالتیان شهریاری، جمشید، و محمدی، محمود. (1400). تبیین و طراحی فرایند بین المللی شدن آموزش عالی ایران با رویکرد آمیخته. جامعه شناسی آموزش و پرورش، 7(1 )، 217-229. SID. https://sid.ir/paper/1063066/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده فرزاد، عدالتیان شهریاری جمشید، محمدی محمود. تبیین و طراحی فرایند بین المللی شدن آموزش عالی ایران با رویکرد آمیخته. جامعه شناسی آموزش و پرورش[Internet]. 1400؛7(1 ):217-229. Available from: https://sid.ir/paper/1063066/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد قاسم زاده، جمشید عدالتیان شهریاری، و محمود محمدی، “تبیین و طراحی فرایند بین المللی شدن آموزش عالی ایران با رویکرد آمیخته،” جامعه شناسی آموزش و پرورش، vol. 7، no. 1 ، pp. 217–229، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1063066/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button