مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

36
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش صلح بر سرمایه های روان شناختی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول

صفحات

 صفحه شروع 342 | صفحه پایان 352

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش صلح بر سرمایه­, های روان­, شناختی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول انجام شد. روش شناسی: پژوهش حاضر به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با پیگیری دو ماهه و در نظر گرفتن دو گروه آزمایش و کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه منطقه 3 شهر تهران در سال تحصیلی 99-1398, تشکیل دادند. 30 نفر نمونه با روش نمونه گیری خوشه­, ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه سرمایه­, های روان­, شناختی لوتانز(PCQ) بود. گروه آزمایش طی 8 جلسه 120 دقیقه ای در 4 هفته مداوم, تحت آموزش صلح قرار گرفته و گروه کنترل, نیز هیچ گونه آموزشی در این زمینه دریافت نکرد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر در نرم افزار SPSS-22 استفاده شد یافته ها: نتایج نشان داد که اجرای آموزش صلح در گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل مؤلفه های چهارگانه سرمایه روان شناختی را در دانش آموزان پسر به صورت معنادار تحت تاثیر قرار داده است. همچنین نتایج فوق در مرحله پیگیری در مقایسه با مرحله پس آزمون تفاوت چندانی نشان نداشت و براین اساس چنین نتیجه گیری شد که آموزش صلح به دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول, سرمایه های روان شناختی را در آنان به صورت پایدار افزایش می دهد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به تأثیر مثبت آموزش صلح بر افزایش سرمایه­, های روانشناختی دانش­, آموزان پسر دوره متوسطه اول, پیشنهاد می­, شود, این آموزش­, ها در برنامه درسی یا فوق برنامه دانش­, آموزان در پایه­, ها و دوره­, های مختلف تحصیلی گنجانده شود و نیز معلمان و اولیای مدرسه با شرکت در کارگاه­, های آموزشی, با این مفاهیم و اهمیت و ضرورت پرداختن به آنها در محیط مدرسه و کلاس­, های درس آشنا شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی، امیرمسعود، احدی، حسن، ابوالمعالی، خدیجه السادات، و درتاج، فریبرز. (1400). اثربخشی آموزش صلح بر سرمایه های روان شناختی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول. جامعه شناسی آموزش و پرورش، 7(1 )، 342-352. SID. https://sid.ir/paper/1063334/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی امیرمسعود، احدی حسن، ابوالمعالی خدیجه السادات، درتاج فریبرز. اثربخشی آموزش صلح بر سرمایه های روان شناختی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول. جامعه شناسی آموزش و پرورش[Internet]. 1400؛7(1 ):342-352. Available from: https://sid.ir/paper/1063334/fa

    IEEE: کپی

    امیرمسعود رستمی، حسن احدی، خدیجه السادات ابوالمعالی، و فریبرز درتاج، “اثربخشی آموزش صلح بر سرمایه های روان شناختی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول،” جامعه شناسی آموزش و پرورش، vol. 7، no. 1 ، pp. 342–352، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1063334/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button