مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

62
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

406
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رسانه های اجتماعی مازندران و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 134

چکیده

 امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در تحکیم روابط اجتماعی و وحدت نمادین جامعه داشته و به یک نوع سبک زندگی در بین جوانان تبدیل شده است. گسترش و نفوذ شبکه های اجتماعی بر پایه نظریه های کلمن, پاتنام, فوکویاما و بوردیو, تغییرات زیادی را در رفتار و ذهنیت مردم بوجود آورده و این تحقیق بر آن است که نقش رسانه های اجتماعی استان مازندران را در ارتقاء سرمایه اجتماعی و فرهنگی این استان مورد بررسی قرار دهد. . روش این تحقیق از نظر نوع تحقیق کاربردی و از نظر شیوه اجرا یک روش آمیخته (کیفی و کمی) است. ابتدا در بخش کیفی تلاش شده است که با اجرا مصاحبه های نیمه ساختار یافته, نقش این رسانه های در فرایند تولید سرمایه های اجتماعی و فرهنگی اخذ و سپس با بهره گیری از روش کمی, دیدگاه ها مورد ارزیابی قرار گیرد. جامعه آماری بخش کیفی نخبگان و بخش کمی کارشناسان حوزه سرمایه اجتماعی و رسانه ها هستند که با شیوه نمونه گیری احتمالی انتخاب شدند. داده های کیفی با استفاده از کد گذاری و داده های کمی با استفاده از تحلیل های آماری مورد بررسی و آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که بیشترین نقش رسانه های اجتماعی مازندران در شکل گیری تعاملات بین کاربران 1-در موضوع تعامل فردی: اشتراک گذاری مطالب ارزشی,-همکاری های و گفتمان دوجانبه,-انتقاد و ارزیابی از نحوه عملکرد دیگران به ویژه مسیولین و وادار کردن مسیولین به پاسخگویی مسیولین و تبادل اطلاعات آنلاین است. 2-در موضوع تعامل اجتماعی: برگزاری جلسات مشترک (کلاب هاوس)-برقراری ارتباط آنلاین بین گروه ها و اقشار اجتماعی-تعامل بین سازمان های مردم نهاد. 3-تعامل برای آموزش همگانی: افزایش سواد رسانه ای-افزایش آگاهی های عمومی از قوانین-شناساندن جرایم و مجازات های آن-مطرح شدن تکالیف و حقوق شهروندان-ایجاد نگرش و جلب مشارکت مردمی و فعالیت های سازمان های مردم نهاد. 4-تعامل برای تولید رسانه: کیفیت برنامه های رسانه ای و تولید تبلیغات. 5-تعامل برای اقناع پیام رسانی به دیگران: دادن اطلاعات صحیح به مخاطبان-عدم اغراق گویی و متناسب بودن پیام ها با نیازهای مخاطبان بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساجدی رئیسی، شهریار، دعاگویان، داود، رحمانی فیروزجایی، علی، و قلی پور، ماجده. (1401). رسانه های اجتماعی مازندران و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 14(4 )، 113-134. SID. https://sid.ir/paper/1065037/fa

    Vancouver: کپی

    ساجدی رئیسی شهریار، دعاگویان داود، رحمانی فیروزجایی علی، قلی پور ماجده. رسانه های اجتماعی مازندران و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی. مطالعات توسعه اجتماعی ایران[Internet]. 1401؛14(4 ):113-134. Available from: https://sid.ir/paper/1065037/fa

    IEEE: کپی

    شهریار ساجدی رئیسی، داود دعاگویان، علی رحمانی فیروزجایی، و ماجده قلی پور، “رسانه های اجتماعی مازندران و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی،” مطالعات توسعه اجتماعی ایران، vol. 14، no. 4 ، pp. 113–134، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1065037/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button