مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثر بازخوردمنفی برعملکرد دانش آموزان درس ریاضی بر میزان یادگیری مباحث ریاضی پایه دوم بردانش آموزان دارای اختلال ریاضی در دبستان شهیدحمزیان روستای اوربان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف این پژوهش حاضر به بررسی در میان دانش آموزان دارای اختلال ریاضی که یکی از مهمترین و شایع ترین اختلال دوران کودکی است که بسیاری ازکودکان ودانش آموزان دردوره ابتدایی با آن درگیر هستند بررسی می کند وبسیاری از روان شناسان به آن توجه ویژه ای دارند هدف پژوهش حاضر, بازخوردمنفی دردرس ریاضی بر میزان یادگیری مباحث ریاضی پایه دوم بردانش آموزان دارای اختلال ریاضی پایه دوم دبستان شهیدحمزیان دانش آموزانی که دارای اختلال ریاضی هستند. یافته ها دراین تحقیق حاضر به لحاظ هدف, کاربردی است و برای انجام آن از روش تحقیق آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه ی دانش آموزان پایه دوم مدرسه شهیدحمزیان شهر سلماس درسال تحصیلی 1402-1401 است. آزمودنی های پژوهش شامل 12نفر از دانش آموزانی بودند که در درس ریاضی دارای اختلال ریاضی بودند که به روش هدفمند انتخاب شدند و 6 نفر در گروه کنترل و 6 نفر در گروه آزمایشی جایگزین شدند. ابزار پژوهش, آزمون محقق ساخته بود که روایی صوری آن توسط متخصصان و معلمان ریاضی در شهرسلماس مورد تایید قرار گرفته است و روایی محتوایی آن با توجه به اهداف و محتوای آموزشی در کتاب ریاضی پایه دوم ابتدایی دبستان شهیدحمزیان طراحی شده است. آزمودنی های گروه آزمایش به مدت 10جلسه15 دقیقه ای آموزش های مربوط به درس ریاضی را همراه با توجه و بازخورد معلم دریافت کردند. . با تحلیل کواریانس نمره های دانش آموزان نشان داد گروه آزمایش در پس آزمون بالاتر از گروه کنترل بوده است. نتایج تحقیق نشان داد که توجه و بازخورد مثبت معلم در کلاس درس, سبب افزایش میزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دارای اختال یادگیری ریاضی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داداری، کامران، صداقت، رحمان، و دربازی، لعیا. (1402). اثر بازخوردمنفی برعملکرد دانش آموزان درس ریاضی بر میزان یادگیری مباحث ریاضی پایه دوم بردانش آموزان دارای اختلال ریاضی در دبستان شهیدحمزیان روستای اوربان. دومین کنفرانس بین المللی و سومین همایش ملی یافته های نوین در مدیریت، روانشناسی و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/1066649/fa

    Vancouver: کپی

    داداری کامران، صداقت رحمان، دربازی لعیا. اثر بازخوردمنفی برعملکرد دانش آموزان درس ریاضی بر میزان یادگیری مباحث ریاضی پایه دوم بردانش آموزان دارای اختلال ریاضی در دبستان شهیدحمزیان روستای اوربان. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1066649/fa

    IEEE: کپی

    کامران داداری، رحمان صداقت، و لعیا دربازی، “اثر بازخوردمنفی برعملکرد دانش آموزان درس ریاضی بر میزان یادگیری مباحث ریاضی پایه دوم بردانش آموزان دارای اختلال ریاضی در دبستان شهیدحمزیان روستای اوربان،” presented at the دومین کنفرانس بین المللی و سومین همایش ملی یافته های نوین در مدیریت، روانشناسی و حسابداری. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1066649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button