مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

61
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی پارامترهای موثر بر عملکرد ضعیف دانش آموزان در آزمون های چهارگزینه ای درس شیمی و میزان تاثیر هر کدام از آن ها

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 67

چکیده

 در این پژوهش تصمیم بر آن شد تاثیر چندین عامل موثر بر ضعف عملکرد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در آزمون های چهارگزینه ای درس شیمی مورد بررسی قرار گیرد. این پژوهش از طریق طرح 5 سوال کلیدی در مورد نحوه پاسخ دادن دانش آموزان به سوالات چهارگزینه ای درس شیمی و همچنین سنجش میزان قند خون دانش آموزان قبل و بعد از پاسخ دادن به آزمون این درس انجام شد. جامعه آماری مورد بررسی در این پژوهش 230 نفر از دانش آموزان متوسطه دوم مناطق 4, 9, 12, 14 و 15 شهر تهران هستند. نتایج بررسی های به عمل آمده توسط روش های تحلیلی-توصیفی مورد ارزیابی قرار گرفت که نشان داد کمبود وقت اختصاص داده شده به درس شیمی در آزمون, ضعف دانش آموزان در انجام محاسبات ریاضی, قرار دادن این درس به عنوان آخرین درس پاسخ داده شده در آزمون و خستگی ذهنی و جسمی ناشی از آن, تعداد زیاد تست های شمارشی و ادغام مفاهیم ترکیبی از فصول مختلف در این تست ها و در نهایت نداشتن الگو و برنامه خاص برای پاسخ دادن به سوالات این درس در آزمون از مهم ترین عوامل ضعف دانش آموزان محسوب می شوند. همچنین نتیجه آزمایش سنجش قند خون دانش آموزان قبل و پس از آزمون تستی درس شیمی, نشان دهنده افت محسوس قند خون در دانش آموزان بود که مطمینا در عملکرد ضعیف دانش آموزان تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیزرو خسمخی، سعید، امانی، وحید، اولی، اسماعیل، و رحیمی، منیره. (1401). شناسایی پارامترهای موثر بر عملکرد ضعیف دانش آموزان در آزمون های چهارگزینه ای درس شیمی و میزان تاثیر هر کدام از آن ها. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 58-67. SID. https://sid.ir/paper/1067700/fa

    Vancouver: کپی

    تیزرو خسمخی سعید، امانی وحید، اولی اسماعیل، رحیمی منیره. شناسایی پارامترهای موثر بر عملکرد ضعیف دانش آموزان در آزمون های چهارگزینه ای درس شیمی و میزان تاثیر هر کدام از آن ها. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):58-67. Available from: https://sid.ir/paper/1067700/fa

    IEEE: کپی

    سعید تیزرو خسمخی، وحید امانی، اسماعیل اولی، و منیره رحیمی، “شناسایی پارامترهای موثر بر عملکرد ضعیف دانش آموزان در آزمون های چهارگزینه ای درس شیمی و میزان تاثیر هر کدام از آن ها،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 58–67، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button