مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

79
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی

صفحات

 صفحه شروع 289 | صفحه پایان 312

چکیده

 شیمی مفاهیم انتزاعی زیادی دارد که دانش آموزان در درک و یادگیری آنها با مشکل مواجه هستند. این مفاهیم مهم هستند زیرا اگر این مفاهیم زیربنایی توسط فراگیران به درستی درک نشوند, مفاهیم یا نظریه-های علمی بعدی قابل درک نخواهند بود. بیشتر دانش آموزان در درک مفهومی شیمی مشکل دارند و با وجود تلاش زیاد برای امتحانات شیمی در امتحانات ناموفق هستند. آموزش علوم می کوشد دانش آموزان را به کسب دانش علمی وادار کند. دانش به طور مداوم در حال تحول و توسعه است. افراد معانی و مفاهیم را تغییر می-دهند تا با برداشت های خود از دانش مطابقت داشته باشند. بنابراین, معنا و مفهوم به عنوان محصول نهایی, توانایی شناختی است. از طریق تعامل فرد با موقعیت های پیچیده تر, مفاهیم, ایجاد, تقویت, گسترش یا به کلی حذف و متحول می شوند در پژوهش حاضر به بررسی و مرور حول مفاهیم علوم تجربی به ویژه مفاهیم تفهیمی و ادراکی یا کج فهمی های مفاهیم شیمی پرداخته شده است همچنین به شرح روش های تفهیم مفاهیم و کج فهمی های پیش آمده پرداخته و سپس پژوهش محققان مختلف حول مفاهیم شیمی و دروس علوم پایه مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت پیشنهاداتی در جهت تسهیل در یادگیری مفاهیم انتزاعی شیمی ارایه گردیده است که مثمرثمر خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظمت، جعفر، و خدائی، علیرضا. (1401). نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 289-312. SID. https://sid.ir/paper/1067725/fa

    Vancouver: کپی

    عظمت جعفر، خدائی علیرضا. نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):289-312. Available from: https://sid.ir/paper/1067725/fa

    IEEE: کپی

    جعفر عظمت، و علیرضا خدائی، “نگرشی بر مفاهیم پنهان در ادراک و تدریس شیمی،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 289–312، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button