مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مفهوم یون، تشکیل پیوند یونی و راهکار های رفع آن

صفحات

 صفحه شروع 500 | صفحه پایان 509

چکیده

کج فهمی در لغت به معنای فهم و دریافت نادرست از موضوع است. کج فهمی در آموزش را می توان درک ناقص و ناکافی دانش آموزان از مطالب درسی دانست. رفع این کج فهمی ها همواره از چالش های معلمان, در مدارس بوده است. هدف از این پژوهش شناسایی و بررسی راه های رفع برخی از کج فهمی های دانش آموزان در مفاهیم یون, پیوند یونی, ذرات سازنده جامدات یونی و چگونگی انحلال این جامدات در آب است. این مقاله بر اساس پاسخ های 25 نفر از دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان متوسطه دوم نمونه دولتی فرندخت فریور, شهرستان آستارا, استان گیلان و 30 نفر از دانش آموزان پایه دهم رشته علوم تجربی دبیرستان متوسطه دوم امام سجاد (ع), شهرسنندج, استان کردستان به سوال های چهار گزینه ای تهیه شده است. کج فهمی های دانش آموزان در پاسخ های آن ها به سوال ها مشخص شد, در ادامه روشی برای تدریس مفهوم پیوند یونی طراحی و ارایه گردیده است. نکته مهم این تدریس, آغاز فرآیند تدریس از مفهوم یون به عنوان کوچک ترین ذره ی تشکیل دهنده ای برخی مواد همانند اتم و مولکول ها است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی عباسی، مبینا، و مرادی، شلیر. (1401). بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مفهوم یون, تشکیل پیوند یونی و راهکار های رفع آن. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 500-509. SID. https://sid.ir/paper/1067791/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی عباسی مبینا، مرادی شلیر. بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مفهوم یون, تشکیل پیوند یونی و راهکار های رفع آن. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):500-509. Available from: https://sid.ir/paper/1067791/fa

    IEEE: کپی

    مبینا حاجی عباسی، و شلیر مرادی، “بررسی کج فهمی های دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مفهوم یون, تشکیل پیوند یونی و راهکار های رفع آن،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 500–509، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067791/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button