مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کج فهمی مفاهیم عدد جرمی، جرم اتمی و جرم مولی در درس شیمی پایه دهم متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 57

چکیده

کج فهمی ها عموما مفاهیمی هستند که فهم دانش آموزان از آنها بصورت ناکافی بوده یا از نظر علمی نادرست است. مهمترین مرحله کج فهمی, شناسایی آن است. از آنجا که مفاهیم موجود در دانش شیمی انتزاعی می باشند احتمال وجود کج فهمی در آن بسیار می باشد. در این پژوهش, 64 دانش آموز پایه دهم از نظر میزان کج فهمی در مفاهیم عدد جرمی, جرم اتمی و جرم مولی با استفاده از تعداد 12 سوال ارزیابی شدند. نتایج نشان داد در نیمی از سوالات درصد پاسخ های اشتباه و در نتیجه کج فهمی بیش از پاسخ های درست است. با توجه به این سطح از کج فهمی در مفاهیم ارزیابی شده لازم است معلمان با استفاده از روش های جدید در تدریس این مفاهیم, سطح بروز کج فهمی در دانش آموزان را کاهش دهند. علاوه براین طراحی و آموزش روش های استاندارد برای آموزش این مفاهیم می تواند تاثیر آموزش های سلیقه ای و کج فهمی های معلمان را کاهش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی نژاد، آرزو، شاهسون، ژیلا، اولی، اسماعیل، و امانی، وحید. (1401). بررسی کج فهمی مفاهیم عدد جرمی, جرم اتمی و جرم مولی در درس شیمی پایه دهم متوسطه دوم. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 45-57. SID. https://sid.ir/paper/1067805/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی نژاد آرزو، شاهسون ژیلا، اولی اسماعیل، امانی وحید. بررسی کج فهمی مفاهیم عدد جرمی, جرم اتمی و جرم مولی در درس شیمی پایه دهم متوسطه دوم. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):45-57. Available from: https://sid.ir/paper/1067805/fa

    IEEE: کپی

    آرزو رحیمی نژاد، ژیلا شاهسون، اسماعیل اولی، و وحید امانی، “بررسی کج فهمی مفاهیم عدد جرمی, جرم اتمی و جرم مولی در درس شیمی پایه دهم متوسطه دوم،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 45–57، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button