مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

97
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

510
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر پیش خوانی و پس خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش آموزان و عملکرد آن ها در آزمون ها

صفحات

 صفحه شروع 379 | صفحه پایان 386

چکیده

 در این پژوهش میزان کارآمدی شش روش مطالعاتی متفاوت در یادگیری درس شیمی مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه آماری مورد بررسی در این پژوهش 52 نفر از دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی سال دوازدهم یکی از دبیرستان های منطقه 8 شهر تهران بودند. سوالات این پژوهش به صورت پرسشنامه چند گزینه ای تنظیم شده بود که در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و سپس نتایج حاصل از آن ها توسط روش های تحلیلی-توصیفی مورد ارزیابی قرار گرفت. جهت حصول اطمینان از میزان کارآمدی این شش روش در آزمون های شیمی, از دانش آموزان خواسته شد که ابتدا در یک آزمون تشریحی و سپس در یک آزمون چهارگزینه ای استاندارد با سطح سوالات متوسط شرکت کنند. با توجه به نتایج کلی به دست آمده طی این پژوهش مشخص شد پیش خوانی و پس خوانی مطالب درسی و نیز مطالعه مستمر اما کوتاه مدت در طول هفته, بر بهبود یادگیری درس شیمی و نیز عملکرد مطلوب دانش آموزان در آزمون های این درس تاثیر چشمگیری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیزرو خسمخی، سعید، رحیمی، منیره، و امانی، وحید. (1401). بررسی تاثیر پیش خوانی و پس خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش آموزان و عملکرد آن ها در آزمون ها. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 379-386. SID. https://sid.ir/paper/1067810/fa

    Vancouver: کپی

    تیزرو خسمخی سعید، رحیمی منیره، امانی وحید. بررسی تاثیر پیش خوانی و پس خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش آموزان و عملکرد آن ها در آزمون ها. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):379-386. Available from: https://sid.ir/paper/1067810/fa

    IEEE: کپی

    سعید تیزرو خسمخی، منیره رحیمی، و وحید امانی، “بررسی تاثیر پیش خوانی و پس خوانی مطالب و همچنین نحوه مطالعه درس شیمی در فرآیند یادگیری دانش آموزان و عملکرد آن ها در آزمون ها،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 379–386، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067810/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button