مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

55
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی معیار های دبیر شیمی خوب از دیدگاه دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 415 | صفحه پایان 437

چکیده

 هدف از این پژوهش در واقع بیان دیدگاه دانش آموزان در خصوص دبیر شیمی خوب است که در دو بعد اخلاقی _ رفتاری و هم چنین حرفه ای _ تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد. جامعه آماری ما دانش آموزان دختر متوسطه ی دوم شهر پرند در سال تحصیلی 1402-1401 و نمونه ی آماری نیز 120 نفر از دانش آموزان دختر متوسطه ی دوم مدرسه ی حنانه شهر پرند می باشد که به طور تصادفی انتخاب گردیدند. برای انجام این پژوهش و گرد آوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده گردید. طبق داده ها بدست آمده, از دیدگاه دانش آموزان معلم خوب باید با آنان صمیمی باشد, نباید بین دانش آموزان فرق بگذارد, خونسرد و آرام باشد, به جای تنبیه و سرزنش دانش آموزان را تشویق نماید تا در آنان ایجاد انگیزه گردد و در نهایت ارتباط نزدیک و خوب با اولیا از دیدگاه دانش آموزان دارای اهمیت زیاد یا خیلی زیاد بوده است و متفق القول بر این عقیده بودند که معلم شیمی خوب در حین تدریس بهتر است مثال های روزمره و ملموس در زمینه ی موضوع درس بیان کند و یا برای درک بهتر و عینی تر موضوع درس آزمایشات ساده برای دانش آموزان انجام دهد. قدرت و فن بیان قوی داشته باشد و در نهایت دانش آموزان تمایل و علاقه ی زیادی برای استفاده از فناوری های نوین و تولید محتواهای جذاب توسط معلم خصوصا در دوران غیرحضوری شدن مدارس از خود نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری لاطران، منظر، اولی، اسماعیل، و امانی، وحید. (1401). بررسی معیار های دبیر شیمی خوب از دیدگاه دانش آموزان. پژوهش در آموزش شیمی، 4(2 )، 415-437. SID. https://sid.ir/paper/1068495/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری لاطران منظر، اولی اسماعیل، امانی وحید. بررسی معیار های دبیر شیمی خوب از دیدگاه دانش آموزان. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(2 ):415-437. Available from: https://sid.ir/paper/1068495/fa

    IEEE: کپی

    منظر جعفری لاطران، اسماعیل اولی، و وحید امانی، “بررسی معیار های دبیر شیمی خوب از دیدگاه دانش آموزان،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 2 ، pp. 415–437، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1068495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button