مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش فناوری اطلاعات در فرایند شکل گیری قابلیت یادگیری بازار (زمینه تحقیق: صنعت بانکداری ایران)

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 64

چکیده

 چگونگی رسیدن به مزیت رقابتی پایدار, از مباحث چالش برانگیز در زمینه مدیریت راهبردی است. صاحب نظران برای رسیدن به پاسخ این سوال, تحلیل و بررسی های بسیاری انجام داده اند. نتیجه تحقیق ها در حوزه مدیریت راهبردی, پایه های نظریه مبتنی بر منابع را شکل داده است. در حوزه بازاریابی راهبردی نیز خلق ارزش افزوده برای مشتریان با توجه به قابلیت های متمایز سازمان, اساس سازمان های بازار راهبر را تشکیل می دهد. از آنجا که قابلیت های متمایز سازمان نقشی کلیدی در این نوع سازمان ها دارند, قابلیت یادگیری بازار به عنوان قابلیت متمایز سازمان های بازار راهبر, درنظر گرفته شده است. این نوع قابلیت, از تلفیق نظریه مبتنی بر منابع و سازمان های راهبر استخراج شده است. یکی از مهم ترین منابع در تشکیل این قابلیت فناوری اطلاعات است که صاحب نظران اصلی در زمینه سازمان های بازار راهبر بر نقش آن تاکید ویژه داشته اند. پس از تحلیل و بررسی های انجام شده در سازمان های صنعت بانکداری ایران, و نیز تکمیل پرسش نامه توسط 206 تن از مدیران و خبرگان این صنعت, مدل های جدیدی در این زمینه ارایه شده است. مدل اول نشان گر ارتباط بین فناوری و اطلاعات و قابلیت یادگیری بازار است و در مدل دوم ارتباط میان فناوری اطلاعات با حوزه های این قابلیت- شامل درک نیاز بازار, خلق نیاز برای بازار و ارزیابی خروجی به صورت نظام مند- نشان داده شده است. در دو مدل مذکور, تست آزمون فرضیه نیز انجام شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصربخت، نرجس، و البدوی، امیر. (1387). بررسی نقش فناوری اطلاعات در فرایند شکل گیری قابلیت یادگیری بازار (زمینه تحقیق: صنعت بانکداری ایران). مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، 24(45 (ویژه مهندسی صنایع، مدیریت و اقتصاد))، 59-64. SID. https://sid.ir/paper/107587/fa

    Vancouver: کپی

    ناصربخت نرجس، البدوی امیر. بررسی نقش فناوری اطلاعات در فرایند شکل گیری قابلیت یادگیری بازار (زمینه تحقیق: صنعت بانکداری ایران). مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)[Internet]. 1387؛24(45 (ویژه مهندسی صنایع، مدیریت و اقتصاد)):59-64. Available from: https://sid.ir/paper/107587/fa

    IEEE: کپی

    نرجس ناصربخت، و امیر البدوی، “بررسی نقش فناوری اطلاعات در فرایند شکل گیری قابلیت یادگیری بازار (زمینه تحقیق: صنعت بانکداری ایران)،” مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، vol. 24، no. 45 (ویژه مهندسی صنایع، مدیریت و اقتصاد)، pp. 59–64، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/107587/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button