مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

160
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده در دانش آموزان با آسیب شنوایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده در دانش آموزان با آسیب شنوایی بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مروری بوده است. تولد فرزند برای خانواده همواره با استرس و اضطراب خاصی همراه است. اگر کودک نیز مشکلاتی داشته باشد احساسات و هیجانات متفاوتی را به دنبال خواهد داشت. آسیب شنوایی یکی از پیچیده ترین آسیب های حسی است که چالش های منحصربه فرد و متفاوتی را برای خانواده و فرد فراهم می کند. افت شنوایی والدین از عوامل تأثیرگذار در بروز مشکلات رفتاری و هیجانی در آنها است. پژوهش های مختلفی در رابطه با دانش آموزان با آسیب شنوایی انجام شده است که به بررسی مشکلات زبانی و گفتاری پرداخته است اما کمتر به نقش مشکلات رفتاری و تاثیر آن در روابط دانش آموز با سایرین, کاهش کیفیت تعاملات, انزوای اجتماعی و در نهایت بروز مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده پرداخته شده است. پیامد های مشکلات روان شناختی و رفتاری می تواند عملکرد تحصیلی, مهارت های اجتماعی و روابط با همسالان را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ایجاد مشکلات رفتاری شود. به همین دلیل, پرداختن به این مساله و ارائه مداخله ای که بتواند مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده دانش آموزان با آسیب شنوایی را کاهش دهد اهمیت قابل توجهی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفوی ریزی، ساجده سادات، و عاشوری، محمد. (1402). بررسی مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده در دانش آموزان با آسیب شنوایی. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/1082551/fa

    Vancouver: کپی

    صفوی ریزی ساجده سادات، عاشوری محمد. بررسی مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده در دانش آموزان با آسیب شنوایی. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1082551/fa

    IEEE: کپی

    ساجده سادات صفوی ریزی، و محمد عاشوری، “بررسی مشکلات رفتاری درونی و برونی سازی شده در دانش آموزان با آسیب شنوایی،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1082551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button