مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

87
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

مقایسه اثربخشی روش های تدریس سخنرانی و معکوس بر آگاهی، نگرش و عملکرد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 تدرﯾ, ﺲ,ﻣ, ﻌ, ﮑ, ﻮ, س ﺷ, ﺎ, ﻣ, ﻞ,معکوﺲ,ﮐ, ﺮ, دن ﻓ, ﻌ, ﺎ, ﻟ, ﯿ, ﺖ, ﻫ, ﺎ, ی درون و ﺑ, ﯿ, ﺮ, ون ﮐ, ﻼ, س اﺳ, ﺖ, . روش سخنرانی شامل ﺗ, ﺪ, رﯾ, ﺲ,در ﭘ, ﯿ, ﺸ, ﺮ, ﻓ, ﺖ,ﺧ, ﻄ, ﯽ,است. ﻫ, ﺪ, ف ﭘ, ﮋ, وﻫ, ﺶ,ﺣ, ﺎ, ﺿ, ﺮ,ﻣ, ﻘ, ﺎ, ﯾ, ﺴ, ﻪ,اﺛ, ﺮ, ﺑ, ﺨ, ﺸ, ﯽ,روش ﻫ, ﺎ, ی ﺗ, ﺪ, رﯾ, ﺲ,سخنرانی و ﻣ, ﻌ, ﮑ, ﻮ, س بر آگاهی, نگرش و عملکرد دانشجویان درمورد آزمایشگاه گندزداها اﺳ, ﺖ, . ﭘ, ﮋ, وﻫ, ﺶ,ﺣ, ﺎ, ﺿ, ﺮ,ﺑ, ﻪ,روش نیمه ﺗ, ﺠ, ﺮ, ﺑ, ﯽ,ﻃ, ﺮ, ح ﭘ, ﯿ, ﺶ,آزﻣ, ﻮ, ن-پساآزﻣ, ﻮ, ن ﺑ, ﺎ,دوگروه غیرتصادفی شامل 30دانشجوی سال دوم کارشناسی رشته مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی به روش نمونه گیری سرشماری دردسترس انجام شده است. داده ها با پرسشنامه محقق ساخت شامل سوالات دموگرافیکی (6) و آزمایشگاه گندزداها (51) مقیاس لیکرت 4قسمتی جمع آوری شده است. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزارSPSS نسخه 21 مدل آماری آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. میانگین نمرات گروه سخنرانی و تدریس معکوس به ترتیب 34/5±, 04/11 (42-4) و 27/5±, 98/11 (48-8) بدست آمد. تفاوت بین نمرات پیش آزمون دو گروه از نظر آماری معنادار بدست آمد (001/0=P). نمرات آگاهی (سواد سلامت) دوگروه ازنظر آماری معنادار بدست آمد (001/0=P). عملکرد دانشجویان در روش تدریس معکوس عملکرد بهتری از روش سخنرانی داشتنند. تحلیل نتایج نشان دادند که روش تدریس معکوس در افزایش میزان آگاهی دانشجویان مؤثرتر و اقتصادی تر بود. این روش منجر به افزایش آگاهی و عملکرد دانشجویان می شود, ممکن است به عنوان جایگزینی برای آموزش های سنتی مانند روش سخنرانی در دانشگاه های علوم پزشکی در کشور بکار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاشی، گیتی، و اردلان مقدم، پرگل. (1402). مقایسه اثربخشی روش های تدریس سخنرانی و معکوس بر آگاهی, نگرش و عملکرد. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/1082554/fa

    Vancouver: کپی

    کاشی گیتی، اردلان مقدم پرگل. مقایسه اثربخشی روش های تدریس سخنرانی و معکوس بر آگاهی, نگرش و عملکرد. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1082554/fa

    IEEE: کپی

    گیتی کاشی، و پرگل اردلان مقدم، “مقایسه اثربخشی روش های تدریس سخنرانی و معکوس بر آگاهی, نگرش و عملکرد،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1082554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button