مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

73
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رویکرد تعامل سازنده در آموزش طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقوله طراحی معماری به عنوان شاخص ترین محور تعلیمات آموزش معماری در اغلب مراکز آموزشی دنیا مطرح می باشد. اهمیت این محور بخاطر ایجاد ارتباط مابین دو مقوله ارزشمند در حرفه معماری, یعنی مباحث تئوری و دیدگاه های نظری از یک سو و فعالیت های اجرایی و حرفه ای در طراحی از سوی دیگر می باشد. از این رو توجه به موضوع آموزش طراحی معماری می بایست همواره در اولویت کاری برنامه ریزان نظام آموزشی معماری قرار گیرد. آموزش در دانشکده های معماری, در خوش بینانه ترین حالت, مجموعه ا ی پراکنده و تقریبا گسسته از مباحث معماری را تشکیل می دهند, که عدم ایجاد فهم و تعامل سازنده بین مدرس و دانشجو در آتلیه های طراحی نیز بر عمق این شکاف می افزاید. تعامل سازنده, فرآیندی چند وجهی است, که دیدی فراتر از دیدگاه های مرسوم درباره اشکال متعارف گفت وگو و مذاکره میان افراد را پی می گیرد. این فرآیند, به مکاشفه در رشته ی فوق العاده درازی از مشغولیت ها و تجربه های بشری می پردازد. بر همین اساس هدف پژوهش حاضر در راستای بهبود بخشیدن به آموزش طراحی معماری با تمرکز بر رویکرد تعامل سازنده میان دانشجویان در آتلیه معماری می باشد. این نوشتار از لحاظ ماهیت کیفی است, و روش آن توصیفی-تحلیلی می باشد. همچنین روش گردآوری اطلاعات, اسنادی و کتابخانه ای-است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد, جایگاه دانشجویان در فرآیند آموزش, نه صرفا به دلیل آموزش, بلکه با هدف تولید دانش است, که می تواند در تعامل مدرسان و دانشجویان به وقوع بپیوندد. بنابراین توجه به رویکرد تعامل سازنده علاوه بر اینکه زمینه ساز مشارکت فعال و سودمند فراگیران در فرآیند آموزش طراحی می شود, امکان شکوفایی قوه تفکر و خلاقیت آنان را نیز فراهم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملک آورزمانی، عطیه، حبیب، فرح، و شاه چراغی، آزاده. (1402). بررسی رویکرد تعامل سازنده در آموزش طراحی معماری. کنفرانس ملی شهرسازی و معماری دانش بنیان. SID. https://sid.ir/paper/1083300/fa

    Vancouver: کپی

    ملک آورزمانی عطیه، حبیب فرح، شاه چراغی آزاده. بررسی رویکرد تعامل سازنده در آموزش طراحی معماری. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1083300/fa

    IEEE: کپی

    عطیه ملک آورزمانی، فرح حبیب، و آزاده شاه چراغی، “بررسی رویکرد تعامل سازنده در آموزش طراحی معماری،” presented at the کنفرانس ملی شهرسازی و معماری دانش بنیان. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1083300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button