مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

64
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

41
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی تاثیر آموزش غیر حضوری در دوران کرونا برکیفیت زندگی معلمان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان تاثیر آموزش غیرحضوری در دوران کرونا بر.کیفیت زندگی معلمان انجام شده است. برای جمع آوری اطلاعات از ابزارپرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. . روش مورد استفاده در این پژوهش, روش پیمایشی بود که مبتنی بر پارادیم کمی گرایی و اثباتگرایی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و رو ش های تحلیل همبستگی و تحلیل مسیر استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که متغیرهای تدریس در منزل, استفاده زیاد از گوشی و کامپیوتر, کاهش تعاملات بین فردی در محیط کار, نبود اوقات فراغت کافی, مشکلات شبکه شاد و تهیه ابزار فناورانه با.کیفیت زندگی رابطه منفی و معناداری دارند. در مقابل, بین توسعه حرفه ای و شغلی و.کیفیت زندگی رابطه مثبت و معناداری مشاهده شد. بعلاوه نتایج آزمون رگرسیون چند متغیره برای بررسی اثر همزمان ابعاد آموزش غیر حضوری بر.کیفیت زندگی نشان داد که مقدار ضریب همبستگی ابعاد آموزش غیر حضوری بر.کیفیت زندگی معلمان 0. 829-است. پس می توان نتیجه گرفت رابطه بین آموزش غیر حضوری و.کیفیت زندگی معلمان منفی است و تقریبا 68 درصد از تغییرات متغیر.کیفیت زندگی توسط ابعاد آموزش غیر حضوری تبیین می شود. به طوری که متغیرهای استفاده زیاد از گوشی و کامپیوتر, مشکلات شبکه شاد و توسعه حرفه ای و شغلی بیش ترین تاثیر را بر.کیفیت زندگی معلمان دارند. با توجه به نتایج میتوان گفت.کیفیت زندگی معلمان به میزان زیادی در دوران کرونا تحت تاثیر تدریس غیر حضوری قرار گرفته است که پیشنهاد می شود برای مواجه با مشکلات مشابه برنامه ریزی های دقیق و جامعی صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی صادق، سعید، شیردل، الهام، و یعقوبی، فرامرز. (1402). بررسی تاثیر آموزش غیر حضوری در دوران کرونا برکیفیت زندگی معلمان. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1086129/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی صادق سعید، شیردل الهام، یعقوبی فرامرز. بررسی تاثیر آموزش غیر حضوری در دوران کرونا برکیفیت زندگی معلمان. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1086129/fa

    IEEE: کپی

    سعید محمدی صادق، الهام شیردل، و فرامرز یعقوبی، “بررسی تاثیر آموزش غیر حضوری در دوران کرونا برکیفیت زندگی معلمان،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1086129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button