مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مجلس-none

مشخصات مقاله

مجری: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
تاریخ پایان: 2023/5/22

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

20
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مجلس-none

عنوان

اظهارنظر کارشناسی درباره: «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» (1-18913)

شماره مسلسل

نهاد حامی(کارفرما)

 مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 طرح «اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» در تاریخ 1401/09/23در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. در گزارش «اظهارنظر کارشناسی درباره کلیات طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور», ضمن تأیید کلیات طرح بیان شد که طرح مورد نظر دارای نقاط ضعف و ایرادهایی است که باید برطرف شوند. در این گزارش, جزییات فصل اول و دوم طرح «اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» بررسی شد. ازجمله مهم ترین ایرادهای ماده (1) (فصل کلیات) طرح می توان توسعه قلمرو فعالیت سازمان به کل حوزه آموزش فنی و حرفه ای غیررسمی, مشخص نکردن سطوح آموزش های سازمان براساس چارچوب صلاحیت حرفه ای, گسترش جامعه هدف سازمان فراتر از کارجویان و شاغلان و فقدان تعاریف واژگان تخصصی را نام برد.ماده (2) طرح, یعنی فصل «وظایف و اختیارات» نیز دارای ایرادهایی نظیر وجود بندهای زائد, مبهم یا مغایر با قانون اساسی و اسناد بالادستی, وجود موارد تعارض منافع, غفلت از برخی وظایف مهم و کم توجهی نسبت به چالش های فعلی سازمان می باشد. در راستای رفع ایرادهای موجود, رعایت الزاماتی مانند تعیین قلمرو اختیارات سازمان به عنوان یکی از مجریان آموزش فنی و حرفه ای غیررسمی, محدودسازی سطح دوره های آموزشی به سطوح اول تا سوم صلاحیت حرفه ای, ارتقای نقش عاملان بازار کار در برنامه ریزی, ارائه و سنجش آموزش ها و تأکید بر ساماندهی مراکز دولتی فاقد تقاضا با سطح بندی آموزش ها در تدوین مواد و بندهای طرح مورد نظر پیشنهاد می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی، مهدی، و محمدعلی، محبوبه. (2023/5/22). اظهارنظر کارشناسی درباره: «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» (1-18913). تهران، ایران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی. https://sid.ir/paper/1090693/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی مهدی، محمدعلی محبوبه. [Internet]. اظهارنظر کارشناسی درباره: «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» (1-18913). تهران، ایران: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛ 2023/5/22. Available from: https://sid.ir/paper/1090693/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مهدی، و محبوبه محمدعلی، “اظهارنظر کارشناسی درباره: «طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» (1-18913)،” ایران، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، 2023/5/22. [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1090693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button