مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مهارت تفکر انتقادی و خودکارآمدی اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی و آزاد شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 173

چکیده

 با توجه به حجم زیاد اطلاعات, تفکر انتقادی توانایی پردازش و بهره گیری از انبوه اطلاعات عصر حاضر را برای افراد فراهم می سازد. از طرفی خودکارآمدی به عنوان یکی از سازه های تبیین کننده ی انگیزش می تواند در زمینه ی تفکر انتقادی اعضای هیأت علمی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. هدف این پژوهش "بررسی رابطه مهارت تفکر انتقادی و خودکارآمدی اعضای هیأت علمی دانشکده-های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی و آزاد شهر اصفهان" انتخاب گردید. جامعه آماری, 168 عضو هیأت علمی بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 117 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید. در این تحقیق از نمونه گیری تصادفی طبقه ای با شیوه انتساب متناسب استفاده شد. ابزارهای تحقیق شامل آزمون استاندارد مهارت تفکر انتقادی کالیفرنیا (فرم ب) و پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی معلم می باشد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSSwin23 تجزیه وتحلیل شدند. یافته های پژوهش نشان داد که مهارت تفکر انتقادی اعضای هیأت علمی در سطح پایین و خودکارآمدی آن ها در سطح بالایی قرار دارد. هرچند که رابطه معناداری بین تفکر انتقادی و خودکارآمدی اعضای هیأت علمی مشاهده نگردید. یافته های تحلیل خوشه ای و تحلیل تناظر در مهم ترین نتیجه نشان دادند که خوشه تفکر انتقادی انجماد یافته در نزدیکی خودکارآمدی سطح پایین و خوشه تفکر انتقادی در حال رشد در نزدیکی خودکارآمدی سطح بالا قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فاتحی خوزانی، بهروز، موحدمحمدی، سیدحمید، و رضایی، عبدالمطلب. (1398). رابطه مهارت تفکر انتقادی و خودکارآمدی اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی و آزاد شهر اصفهان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 15(1 )، 157-173. SID. https://sid.ir/paper/109230/fa

    Vancouver: کپی

    فاتحی خوزانی بهروز، موحدمحمدی سیدحمید، رضایی عبدالمطلب. رابطه مهارت تفکر انتقادی و خودکارآمدی اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی و آزاد شهر اصفهان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران[Internet]. 1398؛15(1 ):157-173. Available from: https://sid.ir/paper/109230/fa

    IEEE: کپی

    بهروز فاتحی خوزانی، سیدحمید موحدمحمدی، و عبدالمطلب رضایی، “رابطه مهارت تفکر انتقادی و خودکارآمدی اعضای هیأت علمی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی دولتی و آزاد شهر اصفهان،” علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، vol. 15، no. 1 ، pp. 157–173، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا