Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

428
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مدیریت دانش در توسعه شایستگی حرفه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ها (مورد مطالعه: اساتید هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 از آنجا که اعضای هیأت علمی باعث کیفیت و توان علمی آموزش عالی به خصوص در امر آموزش, پژوهش و تربیت افراد نخبه و متخصص می شوند, مطلوب است دانشگاه ها در راستای توسعه شایستگی های اعضای هیأت علمی, گام های اساسی برداشته و به گونه ای برنامه ریزی شده, رشد و ارتقای شایستگی های همه جانبه اعضای هیأت علمی خود را فراهم سازند. یکی از ابزارها برای رسیدن به این مهم, استفاده از مدیریت دانش است. هدف پژوهش حاضر, بررسی نقش مدیریت دانش در توسعه شایستگی حرفه ا ی اعضای هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران می باشد. نوع پژوهش حاضر, کاربردی و روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضای هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 96-1395 است که تعداد کل آنها 130 نفر بوده است که از این جامعه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 110 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از دو پرسشنامه استاندارد استفاده شد (برای سنجش مدیریت دانش از پرسشنامه لاوسون و برای سنجش شایستگی حرفه ای اعضای هیأت علمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد). به منظور تحلیل آماری داده ها از ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون استفاده شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که ابعاد ایجاد دانش, جذب دانش, انتشار دانش, کاربرد دانش, سازماندهی دانش و ذخیره دانش, به ترتیب, بیشترین ارتباط را با گرایش اساتید به کسب شایستگی حرفه ای دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا