مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی برنامه های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 181

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی برنامه های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه بهره برداران بخش کشاورزی استان فارس و تعیین سازه های موثر بر آن به اجرا در آمده است. پژوهش انجام گرفته, یک تحقیق کاربردی است که با روش پیمایشی اجرا گردیده است. جامعه آماری پژوهش 280 هزار نفر بهره بردار کشاورزی استان فارس بوده اند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه بندی تصادفی, تعداد 397 بهره بردار به عنوان نمونه, تعیین و موردمطالعه قرار گرفتند. ابزار سنجش, پرسشنامه بوده و روایی آن توسط پانل متخصصان, تایید شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه, مطالعه راهنما انجام گرفت و میزان ضرایب آلفای کرونباخ حاصل بین 0.60 تا 0.95 به دست آمد. در بررسی اثرات برنامه های تلویزیونی کشاورزی از مدل پرسی استفاده شد. نتایج نشان داد که درصد کمی از بهره برداران جزء مخاطبان این برنامه ها بودند. از دیدگاه مخاطبان, اثرات برنامه های تلویزیونی کشاورزی از نظر اثرات مستقیم, شرطی و کلی, در حد متوسط و از نظر اثرات انباشتی و شناختی, زیر متوسط بوده است. متغیرهای رضامندی از شبکه تلویزیونی استانی, اهداف فرد در توجه به برنامه و اعتماد به رسانه استانی بیشترین توانایی را در پیش بینی اثربخشی این برنامه ها داشته اند. در بررسی منابع کسب اطلاعات کشاورزی مخاطبان, مشخص شد که تلویزیون در جایگاه چهارم قرار دارد. در پایان به منظور ارتقاء اثربخشی این گونه برنامه ها و همچنین جذب مخاطبان بیشتر, توصیه های کاربردی ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مویدی، معصومه، و حیاتی، داریوش. (1394). ارزیابی اثربخشی برنامه های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 11(2)، 165-181. SID. https://sid.ir/paper/109276/fa

    Vancouver: کپی

    مویدی معصومه، حیاتی داریوش. ارزیابی اثربخشی برنامه های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران[Internet]. 1394؛11(2):165-181. Available from: https://sid.ir/paper/109276/fa

    IEEE: کپی

    معصومه مویدی، و داریوش حیاتی، “ارزیابی اثربخشی برنامه های تلویزیونی کشاورزی از دیدگاه مخاطبان: مورد مطالعه استان فارس،” علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، vol. 11، no. 2، pp. 165–181، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button