مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل بومی رفتار مصرف کننده در بازار کالاهای مصرفی بادوام (لوازم خانگی) مبتنی بر تئوری ارزش

صفحات

 صفحه شروع 251 | صفحه پایان 278

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بومی رفتار مصرف کالاهای بادوام مبتنی بر تئوری ارزش با بهره­گیری از رویکرد داده­ بنیاد انجام پذیرفته است. در همین راستا از مصاحبه­ های عمیق و نیمه­ ساختاریافته و نمونه­ گیری هدفمند و گلوله­ برفی بهره گرفته شد. جامعه آماری شامل اساتید حوزه بازاریابی و خبرگان و صاحب­نظران بخش لوازم خانگی می­باشند. داده­ ها نیز با استفاده از کدگذاری باز, محوری و انتخابی تحلیل شده و الگوی پارادایمی با 10 مقوله اصلی, 22 مقوله فرعی و 116 مفهوم طراحی گردید. در این الگو, ارزش­های خرید به عنوان عوامل علی رفتار مصرف کننده و ارزش­های فرهنگی و اجتماعی, در کنار عوامل فردی و بیرونی, به عنوان عوامل زمینه­ساز معرفی شدند. ویژگی­های بازار مصرف نیز عوامل مداخله­گر در این زمینه هستند که بر رفتار مصرف­کننده ایرانی تاثیر می­گذارند. استراتژی­های بهبود نیز راهبردهایی هستند که در نهایت, به شکل گیری پدیده ای به نام اسارت­زدایی و وفادارسازی مصرف­کننده منجر می­شوند. نتایج مطالعه حاضر می­تواند به تولیدکنندگان و سیاستگذاران در شناخت رفتار مصرف­کننده ایرانی نسبت به کالاهای بادوام ایرانی به ویژه در صنعت لوازم خانگی کمک کند تا استراتژی­های مناسبی را برای مدیریت بازار مصرف ایرانیان در مورد کالاهای مصرفی بادوام (لوازم خانگی) در شرایط تحریم اقتصادی کشور, تدوین نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button