مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

84
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مولفه های هویت اخلاقی و ناگویی هیجانی در سازگاری اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 35

چکیده

 زمینه: سازگاری در دانشگاه, بر تمام ابعاد زندگی دانشجویان اثر می گذارد و موجب ارتقا عملکرد عمومی, موفقیت تحصیلی و سلامت جسمی و روانی می شود. این مطالعه با هدف تعیین نقش مؤلفه های هویت اخلاقی و ناگویی هیجانی در سازگاری اجتماعی در دانشجویان دختر ساکن خوابگاه انجام شد. روش: این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری دانشجویان دختر دانشگاه شیراز که ساکن خوابگاه در سال تحصیلی 96-97 بود که از میان آنها 243 نفر با روش نمونه گیری دردسترس, به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مقیاس سازگاری اجتماعی کالیفرنیا, مقیاس هویت اخلاقی و پرسشنامه ناگویی هیجانی جمع آوری شد. داده ها در نرم افزار آماری SPSS-19 با استفاده از روش های آماری توصیفی و آزمون آماری همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: سازگاری اجتماعی با هویت اخلاقی به میزان 32/0 همبستگی داشت, همچنین همبستگی آن با ناگویی هیجانی, 43/0-بود هر دو متغیر و زیرمقیاس های آن ها با سازگاری اجتماعی رابطه معناداری در سطح 001/0 P< داشتند. همچنین هویت اخلاقی 17/0 از واریانس سازگاری اجتماعی را در جمعیت نمونه نشان داد و ناگویی هیجانی نیز 18/0 از واریانس آن را تبیین کرد. نتیجه گیری: مطالعه نشان داد هویت اخلاقی و ناگویی هیجانی در سازگاری اجتماعی دختران دانشجوی ساکن خوابگاه نقش مهمی داشتند و به طور معناداری سازگاری اجتماعی را پیش بینی می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button