مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گسترش اخلاق در آموزش عالی از طریق ساخت ابزار و سنجش بی عدالتی در آموزش الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 176 | صفحه پایان 179

چکیده

 زمینه: آموزش الکترونیکی, علی­رغم گسترش و فواید فراوان, منجر به ایجاد شکاف دیجیتالی و به تبع آن, بی­عدالتی آموزشی شده است از اینرو هدف تحقیق حاضر, ساخت ابزار و سنجش بی­عدالتی در آموزش الکترونیکی است. روش: روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است که جامعه آماری تحقیق مشتمل بر کلیه دانشجویان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی است و شیوه نمونه گیری, طبقه ای متناسب با حجم بوده که بر اساس فرمول کوکران تعداد 302 نفر به طور تصادفی برای تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ابعاد و مؤلفه های بی­عدالتی در آموزش الکترونیکی است که از روایی محتوایی برخوردار بوده و ضریب اعتبار آن بر اساس آلفای کرونباخ برابر 94/0 بدست آمده است و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی (میانگین) و استنباطی (تحلیل عاملی و آزمون t) استفاده شده است. یافته­ها: یافته­های تحقیق نشان داد, ابعاد ابزار سنجش بی­عدالتی در آموزش الکترونیکی شامل توزیع نامناسب امکانات سخت افزاری, توزیع نامناسب امکانات نرم افزاری, توانایی­های ناهمسان دانشجویان, اجرای ضعیف قوانین و مقررات مرتبط با تخلفات علمی و پژوهشی, عدم امکان اجرای مناسب برنامه­های آموزشی و درسی الکترونیکی در تمامی دروس و رشته­ها و عدم امکان ارزشیابی الکترونیکی مناسب در تمامی دروس و رشته­ها است که این ابعاد 82 درصد از درصد واریانس ابزار را تبیین می کند و میزان بی­عدالتی در آموزش الکترونیکی در جامعه مورد مطالعه (57/3), بیشتر از میانگین نظری (3) است. نتیجه­ گیری: از طریق توزیع عادلانه امکانات سخت و نرم افزاری, ارتقاء توانایی­های دانشجویان, رعایت اخلاق علمی و پژوهشی, توسعه امکان اجرا و ارزشیابی برنامه­های آموزشی و درسی در تمامی رشته­ها, می­توان به گسترش اخلاق در آموزش عالی یاری رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button