مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

73
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه مدیریت حرفه ای در مدارس و ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی

نویسندگان

غفاری لیلی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 موضوع مدیریت برای بهبود کیفیت در آموزش و پرورش هم اکنون به یک موضوع علمی مهم تبدیل شده که مورد علاقه دست اندرکاران قرار گرفته است., در هر حال این موضوع نیاز به بررسی و تحقیق دارد ونیازمند برداشت جدیدی از هدایت و رهبری است تا بتواند خواسته های مدیران, معلمان, دانش آموزان و والدین آن ها و مراکز آموزشی را در هزاره جدید برآورده کند. مدارس ما برای تأمین نیازهای مشروع و قانونی مشتریان خود چه می کنند؟ مدارس ما برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور از چه راهبردها و روش هایی بهره می گیرند؟ اثربخشی روش ها به چه میزان است؟ مدارس ما تا چه اندازه هدف های آموزش و پرورش را می شناسند و با مشتریان خود تا چه اندازه بر سر هدف ها توافق جدی و اصولی دارند؟ , در آموزش مدیران اجرای کدام روش ها را مورد توجه قرارداده ایم؟ کدام مهارت ها برای ما مهم و در اولویت هستند؟ آیا علی رغم تغییرات عمده و, چشمگیر که در عصراطلاعات بویژه در حوزه مدیریت و به طور, اخص در زمینه مدیریت آموزشی بوجود آمده زمان بازنگری در برنامه های آموزشی تربیت مدیران, نرسیده است؟ آیا باید باز هم بر بکارگیری روش هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است اصرار ورزیم؟ آینده از آن جوامعی است که نظام تعلیم و تربیتی پویا و خلاق برای خود تدارک کنند تا بتوانند جوانان را برای زندگی کردن, خوب زندگی کردن, یادگرفتن و آماده شدن برای ایفای نقش در آینده ای که متعلق به خود و فرزندان آنهاست, آماده کنند. آینده کودکان و جوانان پر از تغییر است, آنها را باید برای آینده ای پر از تغییر و تحول آماده کنیم. آنها باید تغییر را بشناسند, به تغییر فکر کنند, اهل تغییرو تحول بوده وعامل به تغییر باشند نه در مقابل تغییرات مقاومت های بی جا نشان دهند., بر این اساس, آموزش و پرورش باید خود اهل تغییر و عامل به آن باشد پس چه باید کرد؟ برای اینکه مدرسه به تولید بیندیشد و اهل تولید باشد, چه مهارت هایی, چه دانشی و چه نگرشی باید کسب کند؟ چگونه می توانیم انگیزه تعهد و دانش خلاقیت را در مدرسه رشد دهیم؟ آیا روش های معمول و متعارف, در فرهنگ مدیریت مدرسه و مدرسه داری همواره توانسته است سطح دانش, مهات وانگیزه و تعهد کوتاه و درازمدت و بالاخره خلاقیت را ایجاد کند و بالا نگه دارد؟ در این مقاله به مدیریت حرفه ای در جهت بهبود کیفیت در آموزش و پرورش وآمادگی بیشتر برای برداشتن گام های مؤثر و اساسی در فرآیند کیفیت بخشی نظام تعلیم و تربیت برداشته خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، لیلی. (1402). رابطه مدیریت حرفه ای در مدارس و ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی. کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. SID. https://sid.ir/paper/1113330/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری لیلی. رابطه مدیریت حرفه ای در مدارس و ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1113330/fa

    IEEE: کپی

    لیلی غفاری، “رابطه مدیریت حرفه ای در مدارس و ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی،” presented at the کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1113330/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button