مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین عوامل روان شناختی و اجتماعی بر نوع دوستی خیرین مدرسه ساز

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف از این پژوهش, تبیین رابطه عوامل روان شناختی, اجتماعی با نوع دوستی خیرین مدرسه سازاست. روش پژوهش, همبستگی و پیش بین بر اساس تعداد متغیرها و جدول کرجسی و مورگان (1970) با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای حجم نمونه 370 نفر انتخاب شدند و برای گردآوری داده ها از آزمون های شخصیتی (Neo), خوش بینی, خودکارآمدی عمومی شوآرتز, انگیزش پیشرفت هرمنس, ارزش های مادی, متافیزیک, خودمختاری اخلاقی و احساسات اخلاقی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون, رگرسیون چند متغیری بر اساس مدل همزمان تحلیل شد. یافته های تحقیق روانشناختی نشان داد که ابعاد مختلف شخصیت, ویژگی های خودکارآمدی, خوش بینی و انگیزش پیشرفت با نوع دوستی خیرین رابطه ای معناداری دارد. یافته عوامل اجتماعی نشان داد که خودمختاری اخلاقی, ارزش های مادی, احساسات اخلاقی و ارزش های متافیزیک با نوع دوستی خیرین رابطه ای معناداری دارد. بر اساس محاسبه ضریب شیب, برون گرایی, موافقت, جهت گیری زندگی و خودکارآمدی, ارزش های مادی, متافیزیک و احساسات اخلاقی بر نوع دوستی خیرین موثر بوده است پس برون گرایی, موافقت, جهت گیری زندگی و خودکارآمدی, ارزش های مادی, متافیزیک و احساسات اخلاقی, نوع دوستی خیرین را پیش بینی کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلاور، علی، شعبانی، زهرا، کریمی، یوسف، و درتاج، فریبرز. (1395). تبیین عوامل روان شناختی و اجتماعی بر نوع دوستی خیرین مدرسه ساز. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 12(39)، 45-79. SID. https://sid.ir/paper/112126/fa

    Vancouver: کپی

    دلاور علی، شعبانی زهرا، کریمی یوسف، درتاج فریبرز. تبیین عوامل روان شناختی و اجتماعی بر نوع دوستی خیرین مدرسه ساز. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛12(39):45-79. Available from: https://sid.ir/paper/112126/fa

    IEEE: کپی

    علی دلاور، زهرا شعبانی، یوسف کریمی، و فریبرز درتاج، “تبیین عوامل روان شناختی و اجتماعی بر نوع دوستی خیرین مدرسه ساز،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 12، no. 39، pp. 45–79، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112126/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button