مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,340
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی، برای آموزش اخلاق

صفحات

 صفحه شروع 191 | صفحه پایان 211

چکیده

 طراحی آموزشی علم و هنر تعیین خصوصیات مفصل برای توسعه, ارزشیابی و حفظ موقعیت هایی است که یادگیری و عملکرد را تسهیل می کند (رایگلوث, 2009). طراحی آموزشی از حوزه های بسیار فعال تکنولوژی آموزشی است که به دنبال تسهیل یادگیری و عملکرد است (ریزر و دمپسی, 1391, ترجمه وحدانی اسدی و همکاران). اخلاق از مهمترین موضوعاتی است که نظام های آموزشی به آن می پردازند (باقری, 1389). برای دستیابی هرچه بهتر به اهداف آموزشی در آموزش اخلاق به روش های مطلوب آموزش نیاز داریم. هدف این پژوهش ارائه الگوی طراحی آموزشی برای آموزش اخلاق است. به این منظور با روش پژوهش ترکیبی از نوع اکتشافی با طرح ارائه الگو و تایید آن استفاده شد, برای این منظور ابتدا مفاهیم و نظریه های موجود در حوزه آموزش اخلاق را بررسی شد و پس از طبقه بندی, نقشه و چارچوب مفهومی تدوین و درنهایت الگوی طراحی آموزشی آموزش اخلاق ارائه گردید. سپس محتوای آموزش اخلاقی بر اساس این الگوی, طراحی آموزشی گردید و بر روی دانش آموزان پایه ششم اجرای شد. نتایج حاکی از تاثیر این الگو بر رشد اخلاقی و عمل اخلاقی دانش آموزان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وحدانی اسدی، محمدرضا، نوروزی، داریوش، فردانش، هاشم، علی آبادی، خدیجه، و باقری، خسرو. (1395). اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی, برای آموزش اخلاق. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 12(40)، 191-211. SID. https://sid.ir/paper/112144/fa

    Vancouver: کپی

    وحدانی اسدی محمدرضا، نوروزی داریوش، فردانش هاشم، علی آبادی خدیجه، باقری خسرو. اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی, برای آموزش اخلاق. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛12(40):191-211. Available from: https://sid.ir/paper/112144/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا وحدانی اسدی، داریوش نوروزی، هاشم فردانش، خدیجه علی آبادی، و خسرو باقری، “اعتباریابی الگوی طراحی آموزشی, برای آموزش اخلاق،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 12، no. 40، pp. 191–211، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112144/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button