مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

830
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مدیریت هدف بر توجه پایدار، حافظه آینده نگر، و بازداری پاسخ مصرف کنندگان مزمن مت آمفتامین در اوایل دوره پرهیز

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 226

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مدیریت هدف بر بهبود توجه پایدار, حافظه آینده نگر و بازداری پاسخ سوءمصرف کنندگان مت آمفتامین انجام شد.روش: در یک پژوهش شبه آزمایشی 40 مصرف کننده مت آمفتامین که در اوایل دوره بهبود خود بودند, به صورت تصادفی به دو گروه آموزش مدیریت هدف بعلاوه دارودرمانی و گروه دارودرمانی منتسب گشتند. به منظور بررسی توجه پایدار, حافظه آینده نگر و بازداری پاسخ شرکت کنندگان از آزمون های عملکرد پیوسته, پرسش نامه سنجش حافظه مربوط به آینده, و آزمون رنگ- واژه استروپ استفاده گردید.یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد بین میانگین تمام مولفه های توجه پایدار و حافظه آینده نگر در دو گروه تفاوت وجود دارد (P<0.05). تفاوت میانگین خطای همخوان و ناهمخوان در آزمون مربوط به بازداری پاسخ نیز در دو گروه تفاوت داشت (P<0.05).نتیجه گیری: پژوهش حاضر نشان داد آموزش مدیریت هدف بهبود معنادار توجه پایدار, حافظه آینده نگر و بازداری پاسخ را در سوءمصرف کنندگان مت آمفتامین به همراه دارد. این یافته ها بیانگر تاثیر توانبخشی های عصب- روان شناختی در درمان وابستگی به داروهای مت آمفتامینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، مریم، بیگدلی، ایمان اله، و مکوندحسینی، شاهرخ. (1396). اثربخشی آموزش مدیریت هدف بر توجه پایدار, حافظه آینده نگر, و بازداری پاسخ مصرف کنندگان مزمن مت آمفتامین در اوایل دوره پرهیز. اعتیاد پژوهی، 11(41 )، 207-226. SID. https://sid.ir/paper/113677/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی مریم، بیگدلی ایمان اله، مکوندحسینی شاهرخ. اثربخشی آموزش مدیریت هدف بر توجه پایدار, حافظه آینده نگر, و بازداری پاسخ مصرف کنندگان مزمن مت آمفتامین در اوایل دوره پرهیز. اعتیاد پژوهی[Internet]. 1396؛11(41 ):207-226. Available from: https://sid.ir/paper/113677/fa

    IEEE: کپی

    مریم رضایی، ایمان اله بیگدلی، و شاهرخ مکوندحسینی، “اثربخشی آموزش مدیریت هدف بر توجه پایدار, حافظه آینده نگر, و بازداری پاسخ مصرف کنندگان مزمن مت آمفتامین در اوایل دوره پرهیز،” اعتیاد پژوهی، vol. 11، no. 41 ، pp. 207–226، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/113677/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button