مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

89
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ابعاد شناختی، احساسی، زیبایی شناختی و اخلاقی سواد رسانه ای با فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 158

چکیده

 زمینه: امروزه پدیده نوینی با عنوان فیلترینگ اطلاعات در شبکه های اجتماعی انجام می شود. هدف از این تحقیق پاسخگویی به این سوال اصلی است که آیا بین ابعاد سواد رسانه ای و فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی رابطه وجود دارد؟ روش: این پژوهش کاربردی است و روش پژوهش آن توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر ایلام و دهلران بوده اند از این تعداد 332 نفر بر مبنای فرمول کوکران با روش نمونه گیری طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کالموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون) با نرم افزار SPSS تحلیل شدند. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که بین سواد رسانه ای و فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و ارتباط بین ابعاد اخلاقی و شناختی با فیلترینگ اطلاعات قدرتمند تر از ابعاد ارتباط ابعاد زیباشناختی و حسی با فیلترینگ اطلاعات بود. نتیجه گیری: ابعاد سواد رسانه ای در پیوستاری تعاملی و به هم پیوسته قرار دارند که می توانند فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی را هدایت کنند. بر اساس این تحقیق بعد اخلاقی بیش از سایر ابعاد هدایتگر فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوهی، کیومرث، نیرومند، لیلا، دیندار فرکوش، فیروز، و تاجیک، سمیه. (1401). رابطه ابعاد شناختی, احساسی, زیبایی شناختی و اخلاقی سواد رسانه ای با فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی. اخلاق در علوم و فناوری، 17(3 )، 153-158. SID. https://sid.ir/paper/1137749/fa

    Vancouver: کپی

    کوهی کیومرث، نیرومند لیلا، دیندار فرکوش فیروز، تاجیک سمیه. رابطه ابعاد شناختی, احساسی, زیبایی شناختی و اخلاقی سواد رسانه ای با فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1401؛17(3 ):153-158. Available from: https://sid.ir/paper/1137749/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث کوهی، لیلا نیرومند، فیروز دیندار فرکوش، و سمیه تاجیک، “رابطه ابعاد شناختی, احساسی, زیبایی شناختی و اخلاقی سواد رسانه ای با فیلترینگ اطلاعات در فضای مجازی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 17، no. 3 ، pp. 153–158، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1137749/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button